Maliye ve Hazine Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, taşerondan kadroya geçen işçilerin asgari ücret zammından yararlanıp yararlanamayacağı konusunda çok önemli bir yazı yazdı.
Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’nın 29/11/2018 tarihli yazısında, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çalışma Genel Müdürlüğünün kadroya geçen işçilerin “asgari ücretle olan bağlarının koptuğu” şeklindeki yazısına atıf yapıldı.
Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’nın yazısının devamında, “Bu açıklamalar çerçevesinde, sürekli işçilerin 01/01/2019 tarihinde almakta oldukları günlük ücretlerine aynı tarihten itibaren %4 (yüzde) oranında zam yapılmasının gerektiği ve asgari ücret zammının söz konusu sürekli işçilere uygulanmayacağı değerlendirilmektedir.” denildi.
İşte o yazı;
T.C.
HAZİNE VE MALİYE BAKANLIĞI
Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı
Sayı: 11137737-841 02 16-E. 33617 29.11.2018
Konu: Sürekli İşçi Ücretleri
696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında Başkanlığımız sürekli işçi kadrosuna geçirilen işçilerin 01/01/2019 tarihinde yapılacak ücret artışlarında asgari ücret artışının dikkate alınıp alınmayacağı yönünde tereddüt oluştuğu anlaşılmaktadır.
Yüksek Hakem Kurulunca belirlenen ve Bakanlıkça 12/04/2018 tarihinde duyurulan hükümlerde ücrete ilişkin olarak 01/01/2018 tarihinde alınan ücretin esas alınacağı ve belirlenen tarihlerde belirlenen zam oranlarının uygulanacağı açıklanmıştır.
Ayrıca Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çalışma Genel Müdürlüğünün “ücret zammı” hakkında vermiş olduğu benzer görüşte, “… ilgili hükümler göz önünde bulundurulduğunda, Yüksek Hakem Kurulunca kararlaştırılan hükümlerde sürekli işçilerin 01/01/2018 tarihindeki ücretlerinin esas olduğu, asgari ücretle olan bağlarının koptuğu ve ücret ile diğer mali ve sosyal haklarının 30/06/2020 tarihine kadar bu hükümler çerçevesinde belirleneceği düşünülmektedir.” hükmü yer almaktadır.
Bu açıklamalar çerçevesinde, sürekli işçilerin 01/01/2019 tarihinde almakta oldukları günlük ücretlerine aynı tarihten itibaren %4 (yüzde dört) oranında zam yapılmasının gerektiği ve asgari ücret zammının söz konusu sürekli işçilere uygulanmayacağı değerlendirilmektedir.
Bilgilerini ve gereğini rica ederim.
(e -imzalı)
Behçet BAL
Başkan a.
Vergi Denetim Kurulu Başkan Yardımcısı V.
Dağıtım:
Tüm Grup Başkanlıklarına
Yazının aslına ulaşmak için tıklayınız
ÖNEMLİ! Bu Yazıyla İlgili Gelen Yoğun Talepler Üzerine, Ek Açıklama Yapmaya İhtiyaç Duyulmuştur (27.12.2018)
Hazine ve Maliye Bakanlığının yukarıdaki yazısı bir görüş yazısı olmayıp, kendi birimleri arasındaki bir iç yazışmadır. Atıfta bulunulan “… ilgili hükümler göz önünde bulundurulduğunda, Yüksek Hakem Kurulunca kararlaştırılan hükümlerde sürekli işçilerin 01/01/2018 tarihindeki ücretlerinin esas olduğu, asgari ücretle olan bağlarının koptuğu ve ücret ile diğer mali ve sosyal haklarının 30/06/2020 tarihine kadar bu hükümler çerçevesinde belirleneceği düşünülmektedir.” şeklindeki görüş yazısı ise Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının bir belediyeye yönelik vermiş olduğu ve 26.11.2018 tarihinde yayınladığımız görüş yazısına dayanmaktadır.
Ancak söz konusu görüş yazısından sonra aynı Belediyenin ihale şartnamesi ve iş sözleşmesi örneklerini Bakanlığa göndermesi ve tekrar görüş istemesi üzerine, konuyla ilgili Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ikinci bir görüş vermiştir. İkinci görüş yazısında asgari ücret zammının verilmesi hususunda işveren ile işçi arasında imzalanan iş sözleşmesi hükümlerine göre hareket edilmesi gerektiği ifade edilmiştir. İkinci görüş yazısında buradan ulaşabilirsiniz.
Yorum yazarak Kamu İşçileri Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kamu İşçileri hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kamu İşçileri editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kamu İşçileri değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Kamu İşçileri Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kamu İşçileri hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kamu İşçileri editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kamu İşçileri değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(96)Zübeyde Nur Yatgın - İş sözleşmenizin ücret kısmında “İşçinin temel ücreti güncel asgari ücretin %.. fazlasıdır.” şeklinde bir ibare varsa, zamdan faydalanırsınız.
kürşat - zübeyde hanım bu en az alacağımız 2020 tl nin içinde aldığımız yemek ve yol paraları ücretleri dahilmi?
Veli - Asgari ucret + yuzde 10 aliyorduk bu sekilde asgari ucretin altinda kaldik ucretimiz asgari ucrete cekilecek mi yoksa ayni mi kalicak.
Zübeyde Nur Yatgın - Hayır, çıplak ücretler.
Sefer Ferah - Merhaba ben kadroya geçerken sadece (tebliğ tebellüğ) belgesi başlıklı tc numarası ve ismimizin karşısına imza attık, bu belgede herhangi bir maaş ücret yazmıyordu.kadro almadan önceki iş sözleşmesinde asgari ücretin %30 fazlası maddesi vardı ve bu şekilde ücret alıyordum. Sorum:1-2019 ve sonrasındada yapılacak asgari ücret zammı+%4mü yoksa sadece %4 mü zam alacağız. 2-kurumla iş sözleşmesi yapmadık, kurum iş sözleşmesi yapmak zorunda değilmi. 3-iş sözleşmesi yapılmadıysa taşeron zamanındaki sözleşmemi geçerli. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.
mert - Merhaba;
T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın yazısına atıfta bulunmuş Maliye Bakanlığı. Fakat aynı bakanlığın 2. görüş yazısında kurum ile işçi arasındaki sözleşme önemlidir, orda asgari ücretin % fazlası ibaresi varsa uygulanması gerekir tarzında bir görüş vardı. Hatta sizde bu görüşlere binaen bir makale yayınlamıştınız. Değişen bir durum var mıdır sizce?
Hakan - Sözleşmemde bürüt asgari üçretin %46+%4 ile çalışır yazmakta bu yazıda 2018 yilından zam alacagimiz yaziyor.ozaman imzaladigimiz sozlesme ne işe yariyor.
emre - peki belediyeler kanun diyor ki asgari işçilik maliyetini hesapla. 4734 sayılı kanuna göre hesaplanır ibaresi mevcut. ve fiyat farkı bu kanuna göre ödenir(asgari ücrette gelen artışlar ödenir) dediği halde bu kadar diretip bize göre şuna göre diye açıklamalar yapmak niye?
ali - kamuda sürekli işçi kadrosundayım asgari ücretin % 35 fazlasını alıyorum asgari ücret zamından faydalanacakmıyım şimdiden tşkler
mehmet - Zübeyde hanım geçen haftaki makalede söylediğim şekilde belirtilmiyormuydu örnek olarakta Sağlık Bakanlığının sözleşmesini vermişlerdi. Bize imzalatılan sözleşmede brüt asgari ücretin %15 fazlası olarak yazıyor.
gariban kadrolu - yeni asgari ücret üzerinden ilave olarak yüzde 4 günlük çıplak ücretlere zam alacağımız umuyorum şimdi kadroya geçenler olarak şuana kadar resmi kurumlar ülkedeki asgari ücretin altında bir maaş verildiği görülmemiştir(taşeron ile çalışırken ), insanlara doğru bir açıklama yapılması kafalarda ki soru işaretlerinin cevap bulması gerekir kurumlar içeriği daha net ve insanların anlayacağı açıklamalar yapmaktan kaçınıyor ve sürekli konunun özünden değil etrafından dolanıp kaçamak cevaplar ve sürekli kanun maddeleri üzerinden konuyu dahada anlaşılmaz bir hale getirdiler. “”” asgari ücret zammı verilecek mi ?verilmeyecek mi ?””””””
Kemal - Mantıklı sorular sorun arkadaş asgari ücreti. Altında nasıl maaş versinler bunu aklınız alıyormu adı üstünde asgari ücret daha altı olamaz.
oğuzhan bulut - merhabalar,
Bizim belirsiz süreli iş sözleşmemizde asgari ücretin brüt % x seviyesini alır yazıyor. Daha önce bu zamdan(asgari ücret zammı) faydalanacağımız yönündeydi.
oğuzhan bulut - Zübeyde Hanım ama yukarıdaki yer alan görüşü nasıl yorumlayacağız peki
kerim turan - Arkadaşlar, öncelikle telaş yapmayın Ankara’da sordum araştırdım. Durumumuzu şöyle açıklayayım. 01.01.2019 tarihinde alacağımız ücret, ücretimiz bireysel iş sözleşmemizde % fazla olarak düzenlendiyse bu aynen devam ediyor ve üstüne %4 alıyoruz. Ancak bireysel iş sözleşmesinde rakamsal olarak ifade edildi ise durum farklı.
Bununla birlikte, hiçbirimizin asgari ücretin altında çalışması da mümkün değil. Kimse 1603 liranın üstüne %4 hesaplamasın TABAN MAAŞIMIZ 2020 LİRAdır. Bu çok açık ve nettir.
Görüşlere takılmayın çünkü görüş talep eden kurum/şirket özelinde değerlendirilir genel bağlayıcılığı yoktur, denildi.
mehmet - Teşekkür ederim Zübeyde Hanım bilgilerinizden dolayı ama bu tür yazılar insanların beyinlerini iyice kurcalamaya başladı artık.
Hakan Bozkurt - Belediyede çalışmaktayım hizmet alım sözleşmesinde brüt asgari ücret +%50olarak belirtilmektedir yeni yılda bu ücret zamlarından faydalanır mıyız ?
İdil - Zübeyde hanım Kadroya geçen taşeron işçileri asgari ücretten yararlanacakmı yararlanamayackmı? Net bir bilgi yok galiba.
saliha - mrb zubeyde hanım 2080 lira maaş alıyorujm % 15 farkda alıyorum tabi bu rakamın içnde imzaladıgımız sözlesmede brut asgari ücretin % ,,, ibaresi vardır herkes farklı diyor maasşım yukselecekmi 413 lük zamdan yararlanacakmıyız acık ve net yazamrısınız
Uğur GÜNDOĞAN - Zübeyde Hanım Özel İdarede çalışıyoruz. KHK ile kadroya geçtik.Bizimle herhangi bir sözleşme imzalanmadı. Asgari ücretin % fazlası veya çıplak ücret hiç bir şey belli değil.
Bizim alacağımız zam neye göre belirlenecek.
Cengiz Han - “İş sözleşmesinde ‘Asgari ücretin % fazlası’ şeklinde ifade varsa zamdan faydalanırsınız” diyorsunuz ancak bu yorum bakanlıkların görüşleriyle çelişmiyor mu? Aynı statüyle, aynı şartlar altında kadroya geçildiyse; farklı kurumda, imzalanan sözleşmeye göre farklı uygulamalara sebebiyet vermez mi? Sürekli Kamu İşçisi statü kurumların inisiyatifine bırakılacak kadar esnek bir statü mü sizce?
BEBBETOO - UZMAN Zübeyde Nur Yatgın: BİR SORUM OLACAK BEN SAĞLIK BAKANLIĞI NA BAĞLI BİR HASTANEDE SÜREKLİ İŞÇİ KADROSUNDA VE TEKNİK BİR ELEMAN OLARAK ÇALIŞMAKTAYIM BİZE İŞ SÖZLEŞMESİNİ İMZALATIRKEN 7. MADDE GEREĞİ “… İŞBU SÖZLEŞME SÜRESİNCE İŞÇİYE HER AY BÜRÜT ASGARİ ÜCRETİN % … FAZLASI ÜZERİNDEN GÜNLÜK OLARAK ÖDEME YAPILIR.” DİYEREK İMZALATTILAR BİZDE ARKADAŞLARIMIZLA BURALARA NE KADAR FAZLA ALIYORSAK ONLARI YAZDIK % 42 %22 % 17 ŞEKLİNDE VE ŞUANDA HASTANEDE 2019 ASGARİ ÜCRETİN %4 NÜ ALACAZ FALAN GİBİ SAÇMA BİLGİLER DÖNÜYOR Kİ BENİM ALDIĞIM ÜCRETİN ALTINA DÜŞMEM GEREKİYOR VE ÇOK BÜYÜK BİR BİLGİ KİRLİLİĞİ VAR ACABA DURUMA AÇIKLAYICI BİR BAŞLIK YADA SAĞLIK BAKANLIĞINCA BİR BİLGİ ALINABİLİRMİ TARAFINIZCA.
Tuncer TOK - Zübeyde Hanım;
Özel İdarede KHK ile kadroya geçtik.Bizimle herhangi bir sözleşme yapılmadı.
Asgari ücretin % fazlası veya brüt ücret şeklinde geriye dönük sözleşme mi imzalayacağız.
İdarelerin yorumuna kalmış bu zam oranı.Geriye dönük brüt ücret üzerinden bir sözleşme önerilirse imzalamama hakkımız var mıdır?
esma - hocam simdi yuzde 4 zam kesinlestı gıbı pekı bakanlık sadece asgarı ucretın altında kalanlara yonelık bır duzenleme yapması hukukı olur mu yanı onların masını asgarı ucret ustune cekıp diğerlerine sadece yuzde 4 zam uygulama bu konu ne zamn netlık kazanır yenı yıldan once mı sendıkaların calısması var mı bu konuda
emirhan - bu nasıl işçilik kadrosu askeri ücretin altında kaldı
orhan yılmaz - Söz konusu % 4 zam verilirken enflasyon ve genel zamlar yoktu.Kesinlikle bu rakam revize edilmelidir.
Fatih - Yani 04.04.2018 tarihin de kadroya geçen işçiler, 01.01.2019 yılından sonraki asgari ücretten yararlanamıyacak.
Semih Şahin - Asgari ucret zammı hayal oldu. Daha once asgari ucretle aramda 950 T.L fark varken şuan 600 T.L.ye düştü. 2020 de bu fark 300 düşer 2021 de tam net asgari ücrete çalışırız tabi bir karar alıp yada kanun degisikligi ile asgari ucretin altına düşürmezlerse şükedecegiz.
ynserclk - Bu yazdığınız yazı eski tarihli asgari ücret belli olmadan yazılan yazı neden şimdi paylaşıyorsunuz.Hak-iş başkanı yüksek hakem heyetinin yaptığı sözleşme üzerinde çalışılıyor güncelleme olabilir dedi.Şimdi sizce taşerondan belediye şirketine geçen işçiler %4 ten fazla alır mı almazmı ?
Gökhan Salih - bu görüş asgari ücret alanlar içinde geçerlimi acaba?
Mustafa - Peki yüzde 4 zam uygulanmasına rağmen asgari ücretin altında kalınıyorsa ne olacak :)
funda44 - yani alacakmayız almayacakmıyz hala anlamadım
bilal - kamusicileri.net sizin uzmanlariniz yatacak diyor maliye bakanligi yatmayacak diyor ne yapacagiz simdi ?
Ali Akbulut - Bi önceki uzman görüşünüzde sözleşmesinde asgari ücretin % si varsa devam edeceğini, sözleşmesinde yoksa sadece 4 oranından yararlanacağını bildirmiştiniz. Maliye bakanlığının bu görüş yazısından sonra, sözleşmesinde olanlarınki de mi geçersiz olacak size göre?
YUnusus - Merhaba yani bizler sürekli kadrosuna gecenler için gecerli degilmi asgari ücret zam mi yüzde 4 devam mi ?
Ahmet - Biz taşeronken asgari ucretin %55 fark+%4 aliyorduk ve o sekil devam etti 2 nisan itibari ile 2019 da böyle devam etmeycekmi.bilgilendirirseniz iyi olur saygılarımla.
mehmet altan - hocam bu yazı kesınlıkle zam yansımıcak mı anlamına gelıyor yanı bu durum tam olarak yenı yıldan once mı netlık kazanır
Tufs - Tamam çok güzel ve kabul edilebilir fakat enflasyon farkı neden verilmedi ve verilmiyor. maaşta ki kaybı oluşturan sorun bu.. Herkese uygulanan bu durumdan biz neden istisna tutuluyoruz. işçi memur emekli tüm çalışanlar alıyorken biz neden enflasyon farkı alamıyoruz. enflasyon bu şekilde olmasa asgari ücrete bu kadar mı zam olacaktı.
Altunizade - 696 KHK ile kamu da hizmet alımında çalışan personeller kadroya alındı. Mahalli idarelere bağlı belediye ve bağlı idarelerde çalışanlar o kuruma ait belediye yada bağlı idare şirketine geçiş yaptı. Merkezi idareye bağlı yada genel bütçeye dahil birimlerde çalışanlar kadroya yani sürekli işçi kadrosuna alındı ve toplu iş sözleşmesi ile haklar tanındı, aradaki ücret farkının kapanması için de 52 günlük ikramiye verildi.
Bu bağlamda belediye ve bağlı idarelerde taşeronda vasıflı (%10-20-30) çalışırken 696 KHK ile en son aldığı maaş ile Belediye yada bağlı idarenin şirketine geçiş yapıldı. Bu geçişte ABC hizmet alım şirketi iken 696 KHK ile Belediye yada bağlı idarenin şirketine geçiş yapıldı ve tam anlamı ile kadro dediğimiz sürekli işçi kadrosuna geçiş olmadı.
Bundan dolayı 2019 Asgari Ücret zammında yapılan artış daha önce vasıflı (%10-20-30) çalışan personele belediye yada bağlı idarenin şirketinde bünyesine çalışırken bu artışdan faydalanırmı?
hasip - 2014 den berı uygulamada olan bır sıstem neden askerı ucret 2020 tl olunca degıstı almasaydılar kadroya daha ıyıydı
Kürşat - Bu belediyeler içinde geçerlimi? Çünkü 4dliler sürekli işçi ibaresi biz belediyelerde işçi ibaresi var. Birde geçenki açıklamanızda asgari ücret farkı alıcaksınız diyordunuz şimdi durum değiştiği?
Zeynep - MEB de okulda çalışan hizmetliyim maaşım 1850 tl Yanımda çalışan typ çalışanları 2020 tl para alıcak hakmıdır bu Zübeyde hanım sözde kadroluyuz
ÇEPNİ61 - Yani asgari ücretten az alan kadrolu işçinin maaşını hiç olmazsa 2020 tl ye çekmeyecekler mi?
Vahit YILMAZ - Asgari ücretten düşük maaş alan kadrolu işçinin maaşını 2020 tl ye de çekmeyecekler mi yani?
Zübeyde Nur Yatgın - Hayır o konuda bir tereddüt yok, hiçbir işçi asgari ücretten daha düşük ücret alamaz.
Adem - Asgari ücret zammindan yararlanamayacagimiz kesinleşti
Zübeyde Nur Yatgın - Ücretiniz asgari ücretin yani net 2020.90 TL’nin altında kalamaz.
mehmet - Sağlık bakanlığının sözleşmesinde brüt asgari ücretin %15 fazlası ibaresi var daha hala niye asgari ücret ile bağlarının koptuğu diye resmi yazı çıkartılıyor anlamıyorum.
mehmet - Zübeyde hanım bizim maaşların hesaplanmasıyla ilgilenen arkadaş güncel asgari ücret zammından faydalanamayacağımızı sadece %4 yansıyacağını söyledi. İmzaladığımız sözleşmede ücret ödeme ve ödeme şekli maddesinde;
MADDE 7 -İşçiye yapılacak ödemelere ilişkin hesap dönemi her ayın 15’i ile bir sonraki ayın 14 üncü günüdür.İş bu sözleşme süresince işçiye her ay brüt asgari ücretin %15 fazlası üzerinden günlük olarak ödeme yapılır.
Bu sözleşme dışına çıkarak bize sadece %4 verebilir mi verirse ne yapmamız lazım.Birde siz İşçinin temel ücreti güncel asgari ücretin %.. fazlasıdır.” şeklinde bir ibare varsa,demiştiniz maddede güncel diye belirtmiyor.
4DVHKI - sağlık bakanlığı ile sözleşme imzaladık. bizi bağlayan yaptığımız sözleşme . idare keyfi olarak hareket edemez. sözleşmenin ücret konusu aynen şöyle. madde 7:İşçiye yapılacak ödemelere ilişkin hesap dönemi, her ayın 15’i ile bir sonraki ayın 14 üncü günüdür. İş bu sözleşme süresince işçiye her ay brüt asgari ücretin % . fazlası üzerinden günlük olarak ödeme yapılır. buna göre idare istese de istemese de zammı uygulamak zorunda.
Bedirhan - Arkadaşlar, lütfen biraz mantıklı düşünün. Devletin çalışana asgari ücretin altında bir ücret vermesi söz konusu bile olamaz. Bu kanunlara aykırı olur. Çünki asgari ücretin tanımı şu şekilde. “Bir iş verenin çalıştırdığı işçiye verebileceği en düşük tutar Asgari Ücret tir. Kanun bunu söylüyorken bizim bu tutarın altında bir ücret almamız söz konusu olabilir mi
faruk aslantaş - http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/04/20180428-6.pdf
linkteki bakanlar kurulu kararının 2 bölüm 5. maddesi (ç) bendindeki hüküm geçersiz mi oluyor . Cumhırbaşkanımız ve tüm bakanlar kurulunun imzalaçış olduğu bir yönetmelik var….
Bedirhan - Arkadaşlar, lütfen biraz mantıklı düşünün. Asgari ücretin açıklaması şudur. “Bir işveren tarafından yanında çalıştırdığı işçiye verebileceği en düşük ücrete asgari Ücret denir “bu kanunlar ile güvence altına alınmıştır. Hal böyle iken sizce devlet kendi kanunu ile tezatamı düşecek? Lütfen. ..
Adil - Çalıştığımız kurum ile sözleşme imzalamadık. Bizler için durum nedir? %fazlası geçerli mi? teşekkürler..
Bzkrt - 06.11.2018de belediye bünysesinde güvenlik olarak işe girdim yani kadroya gecmiyorum heralde,2300 lira maaş da alıyorm . Askeri ücret artışı kadar maaşıma zam mı gelecek beni aydınlatırsanız sevinirim Zübeyde hanım.
Lale - Zübeyde Hanım bu konu hakkında çok bilgi kirliliği var kimi asgari ücret zammı alınacak diyor kimi alınmayacak bakanlık bu konuyu ne zaman aydınlatır varmı belli Bi tarih
Ali Arda metin - merhabalar şimdi biz asgari ücretin % zammını alamiycaz dimi admin sadece %4 verecekler dogrumudur
Selami - S.aleykum arkadaşlar.
Arkadaşlar iş kanununda asgari ücretin altında kimse çalıştırılamaz yazıyor buna istinaden 2018 yılı asgari ücrer bürüt 73 tl iken 2019 da bürüt 85 tl oldu bu demek oluyor ki günlük 73 lira olan yevmiye 85 tl olacak yani 73+12=85.
Ben hak-iş temsilcisiyim il sağlık müdürlügünde çalışıyorum.
Şuan almış olduğum maaş 1900 tl.
Zammı hesaplayalum 12×30=360/ 1.900+360=2.260+%4=90.4=2.350 tl net. Yemek yol ücreti hepsi içinde en düşük maaş böyle olacak.
Saygılarımla…
Zübeyde Nur Yatgın - Bu konuda bir netlik yok. Netlik kazandığı an bilgi vereceğiz. Takipte kalın. Hakkaniyet gereği tabi ki almanız gerektiğini düşünüyoruz.
Zübeyde Nur Yatgın - İş sözleşmenizde yazıyorsa almanız gerekir. Yazmıyorsa alamama durumunuz var. Fakat bu konu belirsizliğini koruyor.
orkun yadeller - taşerondan kadroya geçişte %4 lük zaman oranının işçileri mağdur ettiği ve enflasyon karşısında maaşların eridiği aşikar, imzalanacak kamu çerçeve protokolünde ekstradan ikramiye ve enflasyon farkının ödenmesi gibi hususlar gerçekleşme oranı hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Zübeyde Nur Yatgın - https://www.kamuiscileri.net/taserona-asgari-ucret-zamminda-hangi-noktaya-gelindi-10657.html
Zübeyde Nur Yatgın - Hayır, bahsedilen bordro değil iş sözleşmesi. Fakat bu konuda bir netlik yok. İlerleyen günlerde netlik kazanacaktır.
Zübeyde Nur Yatgın - Enflasyon zammına yönelik yazılı bir açıklama yok. Fakat kadrolu işçiler için nasıl bir yol izleyecek ilerleyen günlerde belli olacaktır. Takipte kalın.
Zübeyde Nur Yatgın - Çıplak ücretiniz (sosyal yardımlar dahil edilmemiş) en az brüt 2558,40 TL olacaktır. Sosyal yardımlar bu tutarın üzerine eklenir.
Zübeyde Nur Yatgın - Çalışma koşullarının belirlenmesi ve ücret işverenin inisiyatifinde olan konular. Eğer ücret haklarınızda esas bir değişikliğe gidilecekse bu iş kanunu madde 22 gereği sizin yazılı onayınız alınarak yapılmalıdır. Ayrıca alt işveren döneminizden gelen bir iş sözleşmeniz muhakkak vardır. İşveren o sözleşmenin aksine ve sizin haklarınızı geriletecek bir düzenlemede bulunmamalı.
Zübeyde Nur Yatgın - Bu konuda https://www.kamuiscileri.net/taserona-asgari-ucret-zamminda-hangi-noktaya-gelindi-10657.html yazımızda da belirttiğimiz üzere bir netlik yok. Beklemede kalın.
Zübeyde Nur Yatgın - Yüksek Hakem Kurulu tarafından belirlenmiş toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre: “Gece Çalışması:
Saat 20.00-06.00 arasında yapılan çalışmalar gece çalışmalarıdır. Güvenlik görevlileri hariç bu
saatlerde çalıştırılan işçilere ücretleri % 10 zamlı ödenir.” Gördüğünüz üzere burada vardiyalı çalışma ya da çalışmama şartı yok.
Zübeyde Nur Yatgın - Maalesef. Brüt ücretinizin üzerine Ocak 2019’da %4 zam alırsınız. Fakat asgari ücretli bir çalışansanız ya da şöyle söyleyeyim günlük brüt ücretiniz 85,28 TL’nin altında ise bu ücret en az brüt 85,28 TL bandına çekilir.
Zübeyde Nur Yatgın - Son durum: https://www.kamuiscileri.net/taserona-asgari-ucret-zamminda-hangi-noktaya-gelindi-10657.html
Zübeyde Nur Yatgın - Son durum: https://www.kamuiscileri.net/taserona-asgari-ucret-zamminda-hangi-noktaya-gelindi-10657.html
Zübeyde Nur Yatgın - https://www.kamuiscileri.net/taserona-asgari-ucret-zamminda-hangi-noktaya-gelindi-10657.html
Yavuz - 2017 kadroya giren belediye işçilerini askeri öcretten yüzde kaçı alıyor
Erdoğan - 2017 yılında giriş yaptığımda çalıştığımız tasarım firma 3 yıllık sözleşme yaptık bu sözleşmede askeri ücrete yapılan zammın %,,, fazlası olarak ibare vardi 2018 Nisan’da geçiş yaptığımız zaman herhangi bir sözleşme imzalamadik yani bu durumda 2020 Ekim ayına kadar sözleşme süresi devam ediyor.peki biz faydalanabiliyor muyuz askeri ücrete gelen zamdan teşekkürler
sukran - Neden kimse anlamak istemiyor.kadroya geçenlerin aldıkları maaş asgari üçretin üzerinde ise yüzde 4 asgari ücretin altında maaş alanlar en az asagari üçrete çıkarılacak.ben böyle olduğunu anlıyorum
İdil - Zübeyde hanım kadroya geçirilen işçiler asgari ücretten yararlanabilecekmi net bir bilgi yok galiba
Zübeyde Nur Yatgın - İş Sözleşmenizde yazmıyor ise, mevcut ücretinizin üzerine %4 zam alma ihtimaliniz daha yüksek. Fakat hiçbir ücret asgari ücretin altında kalmayacak.
Zübeyde Nur Yatgın - Biz de en net açıklamayı bekliyoruz.
Zübeyde Nur Yatgın - Beklemedeyiz. Umarım en kısa zamanda netlik kazanacaktır.
Nazım GEDİK - Arkadaşlar yazının tarihine hiç bakanınız yok mu 29,11,2018 tarihli.Asgari ücret daha belirlenmemiş.Brüt maaşı 2558 TL nin altında kalanlar asgari ücret zammından faydalanacaklar.Brüt maaşı 2558 TL nin üzerinde olanlar yani Asgari ücret+% fazlası olanlar faydalanamıyacak.Ama bazı arkadaşlar iş sözleşmesi yaparken Asg.Ücr.+% fazlası şeklinde yazanlarınkini faydalanıp faydalanmayacaklarını bilmiyorum.Bakanlık heralde görüş yayınlayacaktır.Çalışma kanunu nun 102 maddesinde asgari ücretin altında işçi çalıştırılamayacağı yazar onun için ben ve benim gibi sadece asgari ücretli olan işçi arkadaşlar zamdan faydalanacağız.Saygılarımla.
oğuz özsoy - zaten maaştan kesilen vergiler belimizi büküyor.şimdi birde bu kötü haber binlerce işçiyi mahvetti..80 tl ocak zammı alacağız çok kötü bi durum..
Kubilay Süzer - Değerlendirmede eksiklik sözkonusu. Kadroya mevcut haklarımızla geçtik. Ve mevcut haklarımız asgari ücret + %…. şeklindedir. %4 lük zam toplu sözleşme gereğidir. Tekrar değerlendirileceğini tahmin ediyorum.
Emre - Kadroya geçtiğim için asgari zammından faydalanamadım Şuan yüzde 4 zam alınca maaşım 2400 oldu seneye bu asgari ücret tekrar zamlanıp 2400 lira olsa benim maaşda yüzde 8 ile zam alsam 2600 felan olacak bi nevi devlet nitelikli elemanı asgari ücret ile işçi çalıştırmış olacak. Üstelik kadroya geçmeden önce bazılatının yüzdesi artırılıp bazılarımızın yüzdesi düşürüldü tuaf şeyler oldu.
Gürkan demir - Buna göre maaşımız asgari ücretin altına düşüyor ama yol yemekle birlikte sayarsak 2100 oluyor.Asgari ücret zammından faydalanır mıyız?
mehmet - Daha hala bir noktaya gelemediler sanırım.
Ahmet - Zübeyde Hanım bizim sözleşmemizde aynen şunlar yazılı;375 sayılı kanun hükmünde kararnamenin geçici 23. maddesine göre;geçiş işlemi yapılırken işçinin mali ve sosyal hakları en son çalıştığı alt işverenden aldığı asgari ücret,günlük brüt yemek ücreti,günlük brüt yol ücreti güvenlikler için 26 diğer personel için 22 gün üzerinden hesaplanacaktır.Buna göre biz asgari ücrete yapılan zamdan faydalanabiliyor muyuz?
Memet - Enflasyon %20 nin üzerinde bize %4 zam yapacaklar dogrumu acaba
omrceylan - İyi de Asgari ücretle bir bağı kalmamıştır diyor ? Onu ne yapacağız ?
hayati gezici - Sozlesmemizde %36 ibaresi olduğu halde bağlı bulunduğumuz sendika bile sadece %4 alacaksınız diyor nasip bir oyuna geldik
Mehmet Alan - Merhaba, belediye çalışanı, mühendisim. Bugün bağlı olduğum sendika temsilcisiyle asgeri ücret zammını görüştüm. Söylediğine göre asgeri ücret zammı %4+%4+%18=%26 olacak şekilde düzenlenecekmiş. Askeri ücretin % ‘de kaçı olarak anlaştıysam, o şekilde devam edecekmiş. Sizce dogru mudur?
Güvenlik - Sayın zübeyde hanım aslında bzim hemfikir isteğimiz ve dileğimiz şu artık biz asgari ucrettem çiktik sürekli işçi kadrosu aldık devletimizden allah razı olsun bizim tek istediğimiz mesela ben 1930.aliyirum diğeri 2200.aliyo bi başkasi ayni işi yaoiyolar 2500.aliyo başka bi kurumdaki 2800.aliyo bizim tek istediğimiz her işçi gibi bi maaş belirlenmesi arada uçurumlar var sayın bakanimizdan tek ricamiz bu ocak ayinda bi eşitleme yapilmasi ve bizede bi müjde verilmesi tek ricamiz bu zübeyde hanım sizden ricamiz bu konuyla ilgili bi çalişma olursa bizi bilgilendirirseniz seviniriz rabbim devletimize ve cumhurbaşkanimiza zeval vermesin saygılar..
Yüksel - Belediye taşeronları sürekli işçi değil 4d.Belediyr işçileri 52 günlük tediye de almadı,asgari ucretten yararlanamayacak mi?
S.CAN - merhaba mevcut sözleşmemizde ücretiniz ASGARİ ÜCRET ibaresi yer almaktadır buna göre zamdan yararlanmamız gerekiyor diye düşünüyoruz ilgililer cevaplayabilirmi? teşekkürler
Önder Turacı - Kadroya geçen taşeron işçilerdenim akşam 20:30 sabah 08:30 çalışıyorum 375 KHK 23 Maddesindeki haklarımızda -Saat 20.00-06.00 arasında yapılan çalışmalar gece çalışmalarıdır. Güvenlik görevlileri hariç bu saatlerde çalıştırılan işçilere ücretleri % 10 zamlı ödenir. maddesi bulunmakta fakat kurum vardiyalı olduğu için böyle bir hakkımın olmadığını söylüyor bu doğrumudur hakkımı aramalı mıyım?.
ömer - Merhaba iyi günler.bizim bordromuzda yevmiye artış yüzdesi olarak %75 görünmektedir.bu asgari ücret zammından faydalanacağımız anlamına gelir mi?
merr - merhaba Zübeyde hanım iyi günler..Maaş bordromda yevmiye artış yüzdesi olarak 75 ibaresi var..bu asgari ücret zammından faydalanacağımız anlamına gelirmi?
Yazılan yorumlardan Kamu İşçileri hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kamu İşçileri editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kamu İşçileri değil haberi geçen ajanstır.