2 Nisan itibarıyla taşerondan kadroya geçen işçilere yönelik uygulanacak Yüksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan süresi en son sona erecek toplu iş sözleşmesi hükümleri açıklandı. Kadroya geçen tüm işçilere (yerel idarelerde belediye şirketlerine geçen işçiler de dahil) yılda 52 günlük yevmiye tutarındaki ilave tediye haricinde (belediye şirketinde çalışan işçilerin 52 günlük ilave tediye alıp almaması konusunda henüz bir netlik yok, alamama durumları olmakla birlikte) 10 günlük ikramiye ödemesi yapılacak.
12.04.2018 tarihinde Çalışma Bakanlığınca 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 23. maddesi ve 24. maddesi kapsamında kadroya geçen merkezi idareler ve belediye şirketlerine geçiş yapan taşeron işçilere yılda 10 gün üzerinden ödenecek olan toplu sözleşme ikramiyeleri; 2 taksit halinde ödenecek.
Bilindiği üzere ilave tediye ödemesi 6772 sayılı kanunda düzenlenmişti. Kanunun EK-1. maddesine göre; “Bu Kanun uyarınca işçilere yapılan ilave tediyelerden ayrı olarak, her yıl için her biri bir aylık istihkakları tutarını (hafta ve genel tatil ücretleri dahil) geçmemek şartıyla toplu iş sözleşmeleri ile en çok iki ikramiye daha verilebilir.” İşçilere yılda 52 günlük ilave tediye ödemeleri haricinde; 10 gün daha ikramiye ödemesi yapılacak. Kamu kurum ve kuruluşlarında kadroya geçen işçiler için; 375 sayılı kanun hükmünde kararnamenin geçici 23. maddesi uyarınca;
İşçilere Ocak ve Temmuz aylarında 5’er günlük olmak üzere yılda toplam 10 günlük (5×2=10) ücretleri tutarında ikramiye ödenir. Bu ödeme, işçinin çalıştığı sürenin bir yıldan az olması durumunda çalışma süresi ile orantılı olarak ödenir.”
Düzenleme gereği 10 günlük ikramiye 375 sayılı kanun hükmünde kararnamenin geçici 24. maddesi uyarınca belediye işçilerine ise ;
İşçilere Ekim ve Nisan aylarında 5’er günlük olmak üzere yılda toplam 10 günlük (5×2=10) ücretleri tutarında ikramiye ödenir. Bu ödeme, işçinin çalıştığı sürenin bir yıldan az olması durumunda çalışma süresi ile orantılı olarak ödenir.
Yani ilgili düzenleme hem 23. madde kapsamında kamu kurumlarına geçiş yapan taşeron işçileri hemde 24. madde kapsamında belediye şirketlerine geçen taşeron işçileri içine almaktadır.
İkramiyeler işçilerin çalışmış oldukları günlere göre ödenir. Bu sebeple taşerondan kadroya geçen işçilere 2018 yılı için 02.04.2018 tarihinde kadroya geçtiklerinden; 274 gün üzerinden ikramiye ödemesi yapılacaktır.
Yani kadroya geçen işçilere; 2018 yılı için 274 gün üzerinden 7,6 gün (8 gün) Toplu İş Sözleşmesi İkramiyesi ödenecektir.
Yorum yazarak Kamu İşçileri Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kamu İşçileri hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kamu İşçileri editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kamu İşçileri değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Kamu İşçileri Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kamu İşçileri hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kamu İşçileri editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kamu İşçileri değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(194)yasin - Ekim ayında 5 günlük yevmiye alacakmiyiz
Pıyraz - Merhaba ben belediye çalışıyorum bizler 10 günlük ikramıye ve yemek parası daha hiç almadık bunun sebebi ne sizce
Zübeyde Nur Yatgın - Evet.
mehmet - Anladığım kadarıyla zübeyde hanım yani önümüzdeki ay maaşlarıyla birlikte alacağız demi ?
Zübeyde Nur Yatgın - 5 günlük Ekim ayı ikramiyesi Ekim ayı hakedişlerine yansıtılacak fakat Kasım ayında temin edeceksiniz.
mehmet - zübeyde hanım biz bu ay maaşlarla birlikte 5 günlük ikramiyeyi alamadık normalde bu ay almamız gerekmiyor mu ? Ne yapmamız gerekiyor bu konuda
Zübeyde Nur Yatgın - HENÜZ BİR NETLİK YOK. NETLEŞİNCE PAYLAŞACAĞIZ. TAKİPTE KALIN.
Murat - zübeyde nur hanım bu yılki asgari ücret zammı biz 4D lilere yansıyacakmı
Murat - zübeyde nur hanım bu yılki asgari ücret zammı biz 4D lilere yansıyacakmı yoksa %4 %4 üzerinde devamı edecektir cevabınız için simdiden teşekkürler
MUSTAFA KARAOĞLU - MERHABA BEN 1. NİSANDA KADROYA GEÇTİM SENDİKAM YOK TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİNDEN KAYNAKLANAN 5+ 5 GÜNLÜK TEDİYEDEN YARARLANACAĞIMIZ TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİNDE YAZIYOR AMA KURUMUM İLK DÖNEM GEÇTİ İKİNCİ DÖNEM İÇİNDE KADROYA NİSANDA GİRDİĞİNİZ İÇİN 2,5 GÜNLÜK YATIRILACAK DİYE SÖYLENMİŞ BU DOĞRUMU YOKSA İNTERNETTE BAZI YERLERDE 7,5 GÜNLÜK YAZIYOR BİZLER NE YAPMAMIZ GEREKİR BİZE NE KADAR YATMASI GEREKİR BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM SAYGILARIMLA….
Mehmet - Çok teşekkür ederim Zübeyde hanım verdiğiniz bilgiler için hayırlı günler
Zübeyde Nur Yatgın - 2020’de aradaki makasın kapanmasını umuyoruz.
Zübeyde Nur Yatgın - 2019’daki toplu iş sözleşmesine dahil edilmeyeceksiniz. 2020’ye kadar 12 Nisan tarihli kararlardan faydalanacaksınız.
Mehmet - Zübeyde hanım peki bizlerin 2019 toplu sözleşmeye dahil edilme olasılığımız nedir.Sizce 2020 yi beklermiyiz yoksa 2019 daki toplu sözleşmeye dahil edilirmiyiz.Birde kurumlar arasındaki maaş farkları nasıl düzeltilecek aynı işi yapıpta asgari ücretin %15 fazlasıyla çalışanda var %40 çalışanda var.
Zübeyde Nur Yatgın - Bu ödeme, işçinin çalıştığı sürenin bir yıldan az olması durumunda çalışma süresi ile orantılı olarak ödenir maddesine dayanarak bir oranlama yapılabileceğini anlattık, fakat YHK kararı burada net bir ayrıma gitmediği için; yani çalışılan ilk 6 ay için mi son 6 ay için mi geçerli olacağı konusunda tereddüt var. Bu yüzden kimi kurumlar direkt 5 günlük ödedi, isteyen kurumlar toplamda 7.5 günlük ikramiye ödedi. Kurumun inisiyatifine bırakıldı biraz da. Fakat Temmuz ayına ilişkin sadece 5 günlük ödeme yapılmalı.
Zübeyde Nur Yatgın - Kurum ödeyecekse belli bir süresi yok. Kurumun inisiyatifinde.
Mehmet - evet araştırdığım kadarıyla 7,5 gün ödeyenlerde var ama geneli 5 gün ödemiş kalan 2,5 günlüğü hangi öderler peki
Zübeyde Nur Yatgın - Ocak ikramiyesini kaçırdınız. 5 günlük ikramiye ödenecek. Fakat oranlama yaparak 2.5 gün daha ikramiye ödemesi yapan kurumlar var.
MEHMET YENİLMEZ - toplu sözleşme ikramiyesinden temmuz maaşıyla birlikte 5 günlük aldık normalde 8 gün üzerinden ödenmesi gerekmiyormuydu kalan 3 günü alacakmıyız.
Mehmet - Toplu iş sözleşmesinden temmuz ayında bize maaşla birlikte 5 günlük tediye ödemesi yapıldı fakat yazınızda 8 gün ödenecektir diyor kalan 3 günü ne zaman alacağız peki bu konuda bilgilendirebilirmisiniz bizleri…
Zübeyde Nur Yatgın - Evet, fakat tarih henüz net değil.
Hasan - Zübeyde hanım ağustosta 13 ikramiye alacakmıyız
Zübeyde Nur Yatgın - İlave tediye ile karıştırmayın. İlave tediye 8 Haziran’da ödendi. Temmuz ayında 5 günlük ikramiye ödenecek. Tahmini Ağustos ya da Eylül ayında ilave tediyenin diğer taksiti ödenecek.
barbaros oruç - ben ilk ikrami aldım ikinci ikraime verilmedi ikinci kraimye diyorsunuz bunda bir yanlışıklıkvar sistem doğru çalıyılmıyor
Zübeyde Nur Yatgın - 8 Haziranda 52 günlük ilave tediye ödemesinin 2. 13 günlük taksiti yatırıldı. 2018 yılı içinde 2 taksit daha yatırılacak.
Mustafa YÜKSEL - Merhaba ben okulda kadroya geçen personelim haziran ayı içinde bayramdan önce ikramiye ve bayram ücreti yattıgı söylendi bu 52 günlük ikramiyeden ayrı bir yatanmıdır ve yıl içinde kaç defa yatırılıcak.
Zübeyde Nur Yatgın - Temmuz ayın maaşları ile birlikte ödenmesi gerekir.
Mustafa - Merhabalar ben universitede güvenlik gorevlisiyim kadroya geçiş yaptım 10 günlük ikramiye temmuz ayının kacinda ödenir acaba teşekkürler
Zübeyde Nur Yatgın - 52 günlük ikramiye 4 taksit halinde ödenir. İlk 2 taksit ödendi. Siz Ocak taksitini alamadınız. Haziran taksitini aldınız. Diğer 2 taksit için yeni tarihler belirlenecek. Muhtemelen Ağustos ve Aralık’ta ödenir. 10 günlük ikramiyenin 5 günlük kısmı Temmuz’da ödenecek.
barbaros oruç - merhaba rabbim sizin gibi yürekli temiz kalbli sahip çıkan insanlardan allah razı nolsun bir sorum olucak.52.günlük ikramiyeler kaça bölünüyo..10 günlük ikramiler alıcakmıyız.maaşlarımızda artış olucakmı mesayi alıcakmıyız bir düzenleme yapılıcakmı zaam alıcakmıyız değişiklik olucakmı maaşlarımızda öğrenebilirmiyim koly gelsin
Zübeyde Nur Yatgın - Kurumunuz maaş ödemesini günlük yevmiye hesabına göre yapıyorsa ayların kaç gün çektiğine bağlı olarak ikramiye hesabı yapılır. Fakat eğer maktu ücret ödemesi yapan bir kurumda çalışıyorsanız her ay 30 çekiyormuş gibi değerlendirilerek ödeme yapılır.
nv - merhaba,
10 tediye ödemeleri hesaplanırken 274*10/360=7,6 gün hesabı bulunmuş ancak 274 gün hesabında 31 çeken günlerde dikkate alınmış, ama 360 a bölerken tüm aylar 30 günden baz alınmış. Burda bir çelişki söz konusu payda aylar 31 den payda da 30 dan hesaplanması. Olması gereken hesap şu olması gerekmiyor mu 7 ay*30 gün+28 gün (nisan ayı)=238 gün.
238*30/360=6,6 günlük tediye ödemesi?
Bilgi verirseniz sevinirim.
Halil çulha - Ben ankara Akyurt belediyesinde çalışmaktayım beledıye nin şirketine geçtik ama banka promosyonunu alamadık hatta halk bankasına da geçiş yapmadık bizim banka promosyonumuz ne zaman verilir alamazsak hakkımız yanar mı
M KAHRİMAN - merhaba
nisan ayında sürekli işçi kadrosuna geçiş yaptık. 08/06/2018 tarihinde bize 52 günlük pirim olarak 700 tl yatırdılar. normalde bunun daha fazla olması lazım değil mi? neden eksik yatırdılar bir bilgi verirseniz çok sevinirim .
ibrahim eşgin - ocak ve temmuz aylarında 2×5=10 ikramiye ödenir durumunu biliyoruz.ancak kadroya giriş tarihi 2 nisan olduğu ve bu 5er günlük ikramiyeler nisan ayından sonra ödendiği için.kuruluşlar taşeronda çalışırkenki ikramiye ödeme tarihlerini baz aldılar ve eski toplu sözleşmesinde ikramiye ayı ocak olanlara 5günlük ikramiye verirken,yine eski sözleşmede ikramiye ayı mayıs olana 2,5 günlük ikramiye verdiler..bunlardan birisiyim örneğin ben ve kuruluşumun tümü..başka kuruluşlarda var aynı şekilde. burada bir haksızlık olduğunu düşünmüyormusunuz ?? bu konuyu nasıl aydınlatabilirim, hangi kurum yada kuruluşa başvuru yapmak gerekir ??.. yada sizin bir yorumunuz,açıklamanız olabilirmi ??
ali çetin - selam sgk da güvenlik olarak çalışmaktayım maaş bodromu aldım ve yanı yerde çalışan temizlk elemanın bodrosuyla kıyas yaptım benıde yanlışlıklar bunun için ne yapmalıyım amirlerime konu hakkında bılgı verdım bılmedıklerını söyle mutemete söyledim eskı geçişten bahsettı ve bır daha sormayın dıye tepkı gösterdi
arkadaşta: yemek-yol :205,80tl 88,20tl şeklınde 22 günlük
AGİ : 228.32 TL ŞEKLİDE
BU durum benım için ise
yemek-yol : 182 tl 78 tl 26 günlük
AGİ : 205,49 TL
ALARAK maaşlar düzenlenmiş öte yandan ankara da aynı sütatide çalışan güvenlık arkadas 2862 tl maaaş yatıyor
banada 2036 tl yattı bu oransızlık nerden geliyor.
Zübeyde Nur Yatgın - Temmuz’da 5 günlük ikramiye, 8 Haziran’da 13 günlük ilave tediye ödemesi alacaksınız.İşçilere TİS’de bir yol yardımı öngörülmemiş. Diğer sorunuz ile alakalı; https://www.kamuiscileri.net/kamu-iscilerinin-14-haziranda-baslayacak-olan-ramazan-bayraminda-fazla-mesai-uygulamalari-nasil-olacak-7352.html yazımıza göz atabilirsiniz.
ercüment - iyi günler üniversite hastanesinde çalışıyoruz taşerondan geçtik.. bu ikramiyeler ne zaman ve ne kadar yatacak birde biz vardiyalı 08:20. / 20.:08 olarak çalışıyoruz bize 23 nisan ve 1 mayısta çalıştığımız için mesai yattı fakat fazla mesai yatmıyor bir de sabahları çıkışta servis yok servis hakkımız var mı.teşekkürler
Zübeyde Nur Yatgın - Öncelikle hangi kurum olduğunu belirtirseniz size daha çok yardımcı olabilirim. Şöyle ki; tanıdığınız belediye şirketine geçirildi ise Nisan (ödenmiş olması gerekirdi) ve Ekim aylarında 5’er günlük olmak üzere ikramiye ödemesi yapılacaktır. Fakat merkezi idare ise Temmuz ayında 5 günlük ikramiye ödemesi yapılacak. 2.5 günlük bir ikramiye ödemesi söz konusu değil. Çünkü Ocak’ta verilen 5 günlük ikramiyeyi kaçırdılar.
fatma - SÜREKLİ İŞÇİ olarak taşerondan kadroya geçen arkadaşımız var. Kendisi sendikalı değil peki biz bu arkadaşa nisan da işe başladığı için 2,5 gün Nisan Mayıs Haziran ve Temmuz Ağustos ve Eylül ayları için 5 gün olmak üzere 7,5 günlük ikramiye tutarı ödeyecek miyiz?
Zübeyde Nur Yatgın - 2020’ye kadar 12 Nisan 2018 tarihinde yayımlanan YHK kararları kapsamındaki haklardan faydalanacaksınız. Daha sonra kendi toplu iş sözleşmenizi yapma ve pazarlık hakkınız olacak.
Hüseyin - Zübeyde hanım ben belediye temizlik işçisiyim bundan sonra yapılacak toplu iş sözleşmelerinden biz belediye çalışanları da faydalanacakmı yoksa sadece 4D ‘liler mi faydalanacak
Damla - Merhaba Zübeyde Hanım 9 ay boyunca taşeron bünyesinde çalışıp yeni kararla MEBe geçici işçi kapsamına geçmiş bulunmaktayım. İlk maaşımı aldım 740 TL. Nisan ayını tam aldım 1821tl. Bu 2.aldıgım maaş sizce %10 zam mı yoksa tediye ilave mi öncelikle bunu öğrenmek istiyorum. Sonra 15 haziranda çıkış olacak diyorlar. Benim için sigorta önemli sigortam kesilecek mi? Ben geçici işçi kapsamına geçtiğim için ilave tediyeden yararlanabilecek miyim acaba? Ve yararlanırsam ne kadar alırım tahminen.? Tekrar işe ne zaman başlarız?
Zübeyde Nur Yatgın - Hayır yok.
Zübeyde Nur Yatgın - Taşeron olduğunuz dönemden farklı bir durum söz konusu değil maalesef.
Cengiz - İl özel idaresi olarak geçiş yaptım MEB de görev yapıyorum okullar tatil olunca görevimiz son olacak o zaman görevimiz son bulacak ve 3 ay ne yapacaz
Sinan - Merhaba kamuya 4/d olarak gecen taseronlarda kademe -derece mevzusu var mi?
Zübeyde Nur Yatgın - İlave tediyelerin ilk 2 taksidi için Bakanlar Kurulu tarafından öngörülen tarih 26 Ocak ve 8 Haziran olmuştur. 26 Ocak’ta mevcut kadrolu işçilere ödenen ilave tediye 13 günlük ödenmiştir. Fakat kadroya geçen işçiler 26 Ocak taksitini kaçırdılar. Bu yüzden 2018 yılı için kadroya geçen işçilere 39 günlük ilave tediye ödemesi yapılacak. Bu konuda Maliye Bakanlığı tarafından belediye şirketlerine ilave tediye ödenmeyeceğine ilişkin görüş yayımladı. 6772’de sayılan kurum ve kuruluşlara ilave tediye ödemesi yapılacak. 10 günlük ikramiye günlük yevmiyenize göre hesaplanacak. Yemek ücretleri konusunda ise yine ÇSGB’nin görüşüne göre işçi lehine olan tutarda ödemeye devam edilmesi gerekecek.
Zübeyde Nur Yatgın - ÇSGB’nin verdiği görüş ve İş Kanunu madde 22 kapsamında biz bununla alakalı eski yemek ücretlerinin verilmesi gerektiği fikrini taşımaktayız. 5 lira hiç yemek yardımı almayan işçiler için öngörülmüş miktar.
bekir - zübeyde hanım yemek parası 14 tl iken yüksek hakem kurulu kararı gereği 5 tl olarak açıklandı. Çalışma sosyal güvenlik Bakanlığına bu durum sorulmuş kesin bir cevap verilememekle birlikte yüksek olan miktarın verilebileceğinin değerlendirildiği gibi görüş bildirilmiş. Yani kesin bir cevap yok işçinin bu durumda ücreti düşebiliyor ne yapılması gerekir
bekir - Çalışan taşeron işçiler 02 Nisan 2018 tarihinde kadroya geçti. 52 günlük tediyenin 13 günlük kısmını (39 gün üzerinden) alıp alamayacağına ilişkin ocaktaki bakanlar kurulu kararı haricinde bir karar yok. (08 Hazirana kadar yeni bir bakanlar kurulu karar tekrar çıkar mı . Tekrar bir karar çıkmazsa ödeme yapılabilir mi . Yani bakanlar kurulu kararı taşerondan geçen işçiyi kapsayıp kapsamadığına ilişkin farklı yorumlar bulunuyor. Çalışma Bakanlığı buna ilişkin yazılı bir görüş yayınlamadı) Tediyeyi alıyorlarsa iki kerede mi 4 kerede mi alacakları tereddütlü. (Yani 13 er gün mü 3 ayrı seferde . 39 gün mü öderiz tek seferde. Yoksa bir karar çıkar mı 8 Hazirana kadar) Ayrıca 5 x2=10 günlük ikramiyenin 02 Nisandan sonraki 274 güne tekabül eden gün 7,6 gün temmuzda yapılacak ödeme kaç gündür. (3 mü başka bir rakam mı). Birde yüksek hakem kurulunca belirlenen sosyal yardımlardan 5 tl brüt yemek bedeli eskisinden daha düşük ücrette gerileme yapıyor.
Zübeyde Nur Yatgın - Belediye şirketlerine geçenlere 52 günlük ilave tediye verilmeyecek gibi duruyor. 10 günlük ikramiye var.
Zübeyde Nur Yatgın - Biz de elimizden geldiğince bu sorunları dile getirmeye çalışıyoruz. Diğer işçi arkadaşlarımıza belirttiğimiz gibi kurumunuzun mutemet birimine dilekçe yazabilirsiniz.
Serksn - Merhabalar Zübeyde hanım orman bölge müdürlüğünde çalışıyorum Mart ayında şirket maaşım 2500 TL idi net olarak kadroya geçtik Mayıs ayında Bir aylık maaş aldık 2250 TL şirketten 275 TL eksik sorduğumuzda yemek Yok parasından kaynaklı kesinti oldu denildi hani şirket maaşının altına düşmeyecekti bunun için napabiliriz acaba böyle birşey olabilir mi kime nereye müracaat etmem gerekli lütfen yardımcı olurmusunuz
Zübeyde Nur Yatgın - Ocak ikramiyesinin ödenip ödenmeyeceği konusunda bir netlik yok. Yani geçmişe dönük ücret zamlarını alır gibi 5 günlük ikramiyenizi alıp almayacağınız durumu şu an için muallak. Bir yorum yapamıyoruz.
Zübeyde Nur Yatgın - İlave tediyeden yararlanmayacaksınız. 10 Günlük ikramiyeden yararlanırsınız.
Kemal - Zübeyde hanım cevap döndüğünüz için teşekkür ederim, ancak dediğim gibi güvenemiyorum şimdiki bakanımız bu duyuruyu çıkarttı ileride yeni bir bakan gelip duyuruyu tamamen kaldırma durumu olursa ben ne yaparım, vergi indirimini verdiğim takdirde 1,5 yıl sonra emeklilik hak ediyorum, ancak yeni bir khk çıkartıp içine duyuruyu eklerlerse veya eski hükümlü işçilerin resmi gazetede yayınladığı gibi engelli işçilerinde yayınlasalar ozaman vergi indirimini teslim edeceğim.
Zübeyde Nur Yatgın - http://www.altisveren.gov.tr/Files/dbp-gorus.pdf İlgili görüş bizzat Bakanlık tarafından yayımlandı. İlgili hükümler adı üzerinde görüş olarak bildirildi. Lakin siz bu görüşe dayanarak vergi indirimi için beyanda bulunabilirsiniz. Biz de dediğiniz gibi engelli işçilerle ilgili bir net bir düzenleme bekliyoruz.
Kemal - Sayın Zübeyde hanım birşey daha sormak istiyorum, engelli işçi olarak geçiş yaptım,benim vergi indirimim var ama beyan etmedim, etmeyecem çünkü bu duyuruya güvenmiyorum. altişveren.gov.tr internet sitesinden yayınlanan (DPB nin yazısı) duyuru ne kadar resmiyeti var, resmi gazetede yayınlanma gibi çalışma olurmu sizce?
Çalışan - Iyi günler Zübeyde hanım.Bizler Hayat Boyu Öğrenme Genel Merkezi,Istanbul Büyükşehir Belediyesin’e bagli İsmek calisanlariyiz.İsper A.ş’ye bağlandık.Yani belediye şirketine.Bu bağlamda size sormak istiyorum tediye ikramiyesinden yararlanabilir miyiz?Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Oznur - (5+5) 10 günlük ikramiye taşorenden kadroya geçenlere ocak ve temmuz aylarında ödenecek nisan ayında kadroya gectimiz için ocak ayı 5 günlük ikramiye alacak miyiz yoksa tis ikramiyesi gibi ilk taksidi kaçırdık mi
Ali bilir - Belediyede çalışan işçilere 52 günlük tediye verilmiyecekmi sadece 5 günlük yevmiyelmi verilecek
Zübeyde Nur Yatgın - Evet. 696 sayılı KHK gereği; taşeron şirkete yönelik açmış olduğunuz tüm davalardan feragat etmeniz gerekmektedir. Bu durum; “En son çalıştığı idare ile daha önce kamu kurum ve kuruluşlarında alt işveren işçisi olarak çalıştığı iş sözleşmelerinden dolayı bu madde ile tanınan haklar karşılığında herhangi bir hak ve alacak talebinde bulunmayacağını ve bu haklarından feragat ettiğine dair yazılı bir sulh sözleşmesi yapmayı kabul ettiğini yazılı olarak beyan etmek” cümlesi ile ifade edilmiştir.
Yalçın - Üniversite hastanesi ile 2013-2014 te yüksek hakemden gelen toplu sözleşme uygulanmadı ve bizde iş mahkemesine gittik ve kurumda özellikle sendika olarak gitmemizi istedi ve 2016 da iş mahkemesinde dava açıldı.lakin 2018 kadar mahkemeler devam etti.çıkan 696 sayılı KHK ile bu alacaklardan vazgeçtik.bu doğrumudur.yüksek hakemin kararları uygulanmak zorunda değilmidir.yüksek hakemin kararları net ve yasal uygulanmak zorunda değilmi biz neden 2013-2014 te gelen yüksek hakem toplu sözleşmesinden feragat ettik.yasal mı benim bildiğim sadece muavaza davalarından vazgeçilmesidir.verwceğiniz bilgi için şimdiden çok teşekkür ederim.saygılar
Zübeyde Nur Yatgın - Merhaba. Pazar günü çalışması hafta tatili çalışması olarak ödenir. Toplamda 2 yevmiyeniz tutarında ücret alırsınız. 13 günlük maaşlar için bu tarz eksik ödeme içerikli şikayetler alıyoruz. Bir sonraki maaşınızda düzelecektir.
kürşat - hayırlı işler zübeyde hanım. devlet hastanesinde çalışmaktayız(696) bilindiği üzre ilk maaşımızı 13 gün üzerinden aldık. bu maaş bize net ücret ödendi. 13 gün içerisindeki ücrete agi yardımlar vs neden eklenmedi.birde pazar günü çalışması fazla mesai üzerinden (resmi tatil gibi) ödenecek diye bir söylenti var bu doğrumudur.
Zübeyde Nur Yatgın - Devlet Su İşlerinin merkezi yönetim bütçesine tabii özel bütçeli yatırımcı bir kuruluş olması sebebiyle siz; yani DSİ işçileri 6772 sayılı kanun uyarınca 52 günlük ilave tediyeden yararlanırsınız. Çalışma Bakanlığı tarafından yayımlanan kararlar ise toplu iş sözleşmesinden kaynaklanan ikramiyedir. Bu ikramiye 10 günlük yevmiyeniz tutarında yılda 2 taksit halinde ödenecektir. İki ödeme birbirine karıştırılmamalıdır.
murat - selam ben devlet su işleri personeliyim ben personel şubeye sordum 52 günlük tediye varmı diye bana dediler yok size verilen ikramiye 10 olacaktır çalışma bakanının yayınladığı ben onlara yok dedim 52 günlük tediye devletin verdiğidir.bana dediler bize bize her hangi bir yazı gelmemiş tediye ile ilgili Kuruma tediye ile ilgili herhangi bir yazı gelecek mi .kurum diyor biz çalışma bakanlığının yayınladığı yazıya bakarız.
Kemal - peki ben birşey daha sormak istiyorum, engelli işçi olarak geçiş yaptım,benim vergi indirimim var ama beyan etmedim, etmeyecem çünkü bu duyuruya güvenmiyorum. altişveren.gov.tr internet sitesinden yayınlanan (DPB nin yazısı) duyuru ne kadar resmiyeti var, resmi gazetede yayınlanma gibi çalışma olurmu sizce?
Zübeyde Nur Yatgın - 2020’den sonra.
Zübeyde Nur Yatgın - Maliye Bakanlığının görüşüne göre çok yüksek ihtimalle alamayacaksınız.
Cem - Merabalar 2 nisan itibarı ile belediye şirketlerine gecişimiz yapıldı.taşeron sirkete yapılan odeme farkı bize yansiycakmi? Birde yorumlardan anladıgım kadarı ile biz 52 .gün tediye alamıycaz çalısma bakani açiklamasinda bu k.h.k ‘yla isegiren herkez alıcak demişti bizi.m artımızın ne olucagı bellimi. Teşekkürler
kemal tosun - Biz taserondan kadrolu ya geçen sürekli işçiler eski kadrolu işçiler ile beraber ne zaman pazarlığa oturacaz, ne zaman bizde onlar gibi topu sözleşme ile 2 tam ikramiye alacaz.
Çiğdem - Sayın UZMAN bu nasıl bir kadroya geçirme çalişması kadroya geçirilirken ne dendi
Efendim taşeron firmalar devletten işçi başina para aliyor taşeronu kaldırıp içimize verelim dendi hani para kimse bahsetmiyor taşeron kalktıysa oraya verilen para nerde
Bu nasıl bir düzenleme ki daha yok o konuşulması bu gündeme gelmemiş
Allah kimseyi de muhtaç etmesin aldığımız üç kuruş para o da yoksulluk değil açlik sınırı altında bir meblağ vermemek için türlü türlü alicengizlikler kimin parasını kimden esirgiyorsunuz anlamıyorum
Bir düzenleme yapılmış bir karar alınmış daha kimse bişey anlamıyor bile hakkımız nedir onu bilmiyoruz yaw kardeşim bu kasar taa ne zaman alındı bir karar alınırken oturup enine boyuna pürüz bırakmadan düşünürsün nasıl yöneticisini kardeşim bizleri mağdur etmek aç bırakmak hoş mu hem hesap kitap yapamıyor hem de bizden çok maaş aliyorsunuz yetti artık borc gırtlağa dayandı
Kıyıda köşede zehirlenen köpekler gibi zehirleyin de öldürün bari bizi asgari ücretli anca bu kadar yük gelir bi devlete ya bıktım artık şimdi benim elim nasıl gitsin oy versin
Antalya Büyükşehir Belediyesi Çalışına - Merhabalar. Belediye kadrolarına geçenler için 52 günlük tediye olacak mı diye sormayacağım zaten tüm yanıtlarınızda belirsiz olduğunu söylediniz. Fakat bu belirsizlik ne zaman kadar sürer. Sabırsızlıkla bu iyileştirmelerin bir an önce hayatı geçmesini bekliyoruz. 11 senedir belediyede taşeron olarak çalıştığım için durumu anlaya biliyorsunuzdur. Lütfen bu söylediğim konularda tekrar bir yorum yaparsanız sevinirim. Birde kendi yorumumu eklemek istediğim bir konu var biz belediye çalışanları ile diğer bakanlıklardaki çalışanlara farklı kadro verilip ayrım yapılması çok büyük hayal kırıklığına uğrattı. Yine kandırıldık. Teşekkürler…
Zübeyde Nur Yatgın - Maaş ödeme döneminiz 1-30 olarak bildirildi ise; Mayıs ayının ilk haftası 14 günlük ücret ödemenizi alırsınız.
Zuhal - Merhaba devlet okulunda calismaktayim bizim 13 gunluk nisan maaslarimiz yatmadi .nezaman yatar.
Deniz a - Merhaba öncelikle iyi çalışmalar… Bir kamu kurumunda taşeron işçi olarak calisiyoruz ve 2 nisan itibari ile kadroya geçtik…bizler kadroya gecmeden önce herhangi bir toplu iş sozlesmesinden yararlanmiyorduk sendikali olmamiza rağmen sendika yetki alamadi galiba ihale ile alakalı…şimdi sorum şu geçişten önce herhangi bir yüksek hakem kurulunun toplu iş sözleşmesinden yararlanamadık ve suan kadroya geçtik ne olacak bu durum ve bize artik yararlanamassiniz diyorlar yani sadece geçişten önce ne maaş aldıysanız onu alirsiniz diyorlar …aydinlatirsaniz sevinirim
Zübeyde Nur Yatgın - Her sene için geçerli
Cihan - Merhaba hanımefendi bu 52 günlük tediye hersene içinmi geçerli yoksa bir sefere mahsusmu
Bunyamin Aygen - Bu arada bağlı olduğumuz kurum ismi yazmak umarım sorun olmamistir
Dmrnsy - UZMAN Zübeyde Nur Yatgın: Mevcut maaşınızın devam etmesi gerekir. Mevcut maaşınız üzerine 2020’ye kadar da 6 ayda 1 %4 zam alırsınız. Yemek ve yol yardımınız varsa aynen devam eder. Yüksek Hakem Kurulu kararlarına bakmışsınızdır. Orada geçen tüm haklardan faydalanacaksınız. Üniversiteler bağlı kuruluş olduğundan 52 günlük ilave tediye hakkınızın da olması gerekir. Kurumunuz maaş ödeme döneminizi 1-30 olarak belirlemiştir. Fakat dediğim gibi ücretlerin düşmesi gibi bir durum olmamalı. Çünkü bu çalışma koşullarında işçi aleyhine esaslı değişikliğe girer ve böyle bir uygulama hukuki değildir
Arkadaşımıza yaptığınız yoruma teşekkürler ancak eksik kısımlar var 2250 tl net maaşla çalışorken kadro sürecinde şuan itibari ile maaşımız maksimum 1830tl olacak şekilde ayarlamalar yapıldı be bordrolarımız düzrnleniyor… Taşeronda sözleşmemizde yol paramız brüt 7tl yemek paramızda brüt 10 tl idi şuan benim giydirilmemiş çıplak maaşım 1510 tl üzerine giydirmeler agi ve 5 tl den yol parası ve yoş parası 20 gün üzerinden hesaplanarak 100tl ue sabitlenecek toplamda agiye göre 1700 1830 arasında değişen maaşlar alacağız… Sorun şu biz bu maaş düşüşüne nasıl itiraz edicez hamgi birim bizim hakkımızı savunacak… Ben taşeronda 2250tl maaş alırken taşeron firma benim üzerimden aylık 1300 tl komisyon alıyorsu kişi başı 1300 tl ben aynı maaşa razıyken maaşımıx dib3 vurdu itiraz ve dava yolu khk nın kapalı diye biliyorum düşer düşmezi biz geçtik itiraz ve dava yolumuz varmı
Bunyamin Aygen - Zübeyde hn.boyle bir durum olursa ne yapabiliriz güvenlik gorevlisiyiz kurumda….Yani hak arama olabilirmi sizce efendim…….Ayrica bilgilendirmeleriniz için çok tesekkurler
Zübeyde Nur Yatgın - Mevcut maaşınızın devam etmesi gerekir. Mevcut maaşınız üzerine 2020’ye kadar da 6 ayda 1 %4 zam alırsınız. Yemek ve yol yardımınız varsa aynen devam eder. Yüksek Hakem Kurulu kararlarına bakmışsınızdır. Orada geçen tüm haklardan faydalanacaksınız. Üniversiteler bağlı kuruluş olduğundan 52 günlük ilave tediye hakkınızın da olması gerekir. Kurumunuz maaş ödeme döneminizi 1-30 olarak belirlemiştir. Fakat dediğim gibi ücretlerin düşmesi gibi bir durum olmamalı. Çünkü bu çalışma koşullarında işçi aleyhine esaslı değişikliğe girer ve böyle bir uygulama hukuki değildir.
Bunyamin Aygen - Merhabalar.Zubeyde hn. Çalıştığımız kurumda taseronken oratalama 2150 alırken simdi çok düşük ücretler konusuluyor ve bir açıklamada yok.Birinde yaticakmis maaşlar.Kurum Gebze teknik üniversitesi.Ayrica 52 günlük ikramiyeninde olmadığı konuşuluyor.Bu konuyu yorumlayabilirmisiniz acaba.
Zübeyde Nur Yatgın - Merhaba. Böyle bir uygulama yapmalarının hukuki bir dayanağı yok. İş kanununa göre işçinin çalışma koşullarında esaslı bir değişiklik yapmaları için ( ücretini azaltmak, yemek yol yardımlarını kesmek vb.) mutlaka işçinin yazılı onayı gerekir.
Bunyamin Aygen - çalıstıgımız kurumda maasların oldukca dusecegi soylenıyor.mevcut maasla gecilecek denılmıstı.yol yemek kesılcekmıs……….
Zübeyde Nur Yatgın - Henüz bir netlik yok. Bununla alakalı bir düzenleme bekliyoruz.
muro - merhaba geçici işçiler tediye ve tis haklarından faydalanır mı
teşekkürler.
Zübeyde Nur Yatgın - Merhaba. Maaş ödeme dönemleriniz kurum tarafından 1-30 olarak belirlendi ise 15’inde maaşlarınız yatmamış olabilir. Nisan ayına ilişkin 5 gün, Ekim ayına ilişkin 5 gün toplamda 10 gün ikramiye hakkınız var. Banka hesabı açılırsa ve kurum ile banka arasında imzalanan protokolde belirlenen miktarda banka promosyonu almanız gerekir.
Zübeyde Nur Yatgın - Alırsınız fakat ilk maaşınıza yansımamıştır. 52 günlük ilave tediye ödemesi ayrı. 2018 yılı içinde 39 gün olarak faydalanacaksınız. İkinci taksit 8 Haziran’da olacak. Diğer 2 taksit ise Bakanlar Kurulu tarafından ilan edilecek.
Zübeyde Nur Yatgın - 5510 sayılı kanunun 4A bendine göre çalışmaya devam edeceksiniz. Yani emeklilik ve sigorta haklarınız yine bu kapsamda olacak. Geçici işçi statüsünde çalışıyorsanız; yani 6 ay 9 ay gibi sürelelerle çalışıyorsanız kadroya geçseniz de çalışma sürelerinizde bir değişiklik olmayacak fakat idare gerekli gördüğü takdirde çalışma sürenizi 4 aya kadar artırabilecek.
Kılıç - Merhaba ben bir engelli okulunda çalışıyorum taşeronken net 1600 alıyordum kadroya geçmeden önce 4 a idim kadroya geçtim hala 4 a lıyım peki ama aradım taradım ne 4 a hakkında nede maaş hakkında bir netice alamadım birde 2 nisan ile 14 nisan arası 628 tl para aldım biz geçicimiyiz süreklimiyiz lütfen yardımcı olunuz şimdiden teşşekkür ederim
Emre4240 - Merhabalar Belediye şirketine geçtik ama nisan aynın 15 inde herhangi bir ödeme yapılmadı banka hesabı açılmadı promosyon içinde bilgi vermediler 15 inde ödeme yapılmaması halinde nasıl bir yol izlenir?
Ayrıca Belediye şirketlerinde kadroya geçenlere önümüzdeki aylarda ne gibi ikramiye verilecektir ? Teşekkürler
Gizem Çağın - Merhaba devlet hastanesinde çalışıyorum bizlerde işçi kadrosun altında iken sabit dönerdrn yararlanan ili çekmiştir bununla ilgili konuşmalar hiç yapılmadı??
Zübeyde Nur Yatgın - Alırsınız.
Zübeyde Nur Yatgın - Bu yıl için de geçerli. 23 Mayıs’a kadar süre var. Bu sebeple ilk maaşınıza yansımadı.
Zübeyde Nur Yatgın - 5510 sayılı kanunun 4A statüsüne göre emeklilik ve kıdem haklarınız belilrenir. Bunda bir değişiklik yok. 4D statüsünde değilsiniz yalnızca taşeron şirket aradan kalkmış oldu doğrudan belediye şirketlerine geçirildiniz. Yayınlanan toplu iş sözleşmesi hükümlerinden siz de faydalanacaksınız. Fakat TİS fark ödemesi geçmiş döneme yönelik ödeme niteliğinde olduğu için idarelerin 23 Mayı’a kadar vakti var. Ücret zamlarınızı, sözleşmedeki diğer tüm haklarınızı alacaksınız ancak biraz gecikmeli olacak.
Zübeyde Nur Yatgın - Tebliğe göre; Banka tarafından verilecek promosyon miktarının tamamı işçilere dağıtılacaktır. Yani banka promosyonu ödemesi tamamen işçileri ilgilendiren bir husustur. Böyle bir uygulamaya gidilmesi mantıklı görünmüyor. Başbakanlık Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğü tebliğine göre; Banka tarafından verilecek promosyon miktarının tamamı işçilere dağıtılmalıdır.
Aydıner ÇOBAN - Zübeyde hanım öncelikle tüm yorumlarınız için teşekkür ederim. Ben yasa kapsamında kadrolu olarak geçişimiz sağlandı ve promosyon ödemesiyle ilgili olarak bir bankayla anlaşma yapıldığını belirli bir miktarda alacağımız söyleniyor. Fakat bankanın bizlere verecek olduğu promosyanların bir miktarını bulunduğumuz ilin futbol kulübüne bağışlanacağı söyleniyor. Belediyenin böyle birşey yapma yetkisi varmıdır var ise ne kadarını kesebilirler.
Zübeyde Nur Yatgın - Kurumla yaptığınız iş sözleşmesinde bu hükümler yazıyor ise; mevcut mali haklarınız devam edecektir. Yani taşeron olduğunuz döneme ilişkin aldığınız maaşlar devam edecek. Fakat yayınlanan Yüksek Hakem Kurulu kararlarından kadroya geçirilen geçici işçilerin yararlanacağı konusunda bir netlik yok.
Zübeyde Nur Yatgın - Merhaba. Geçici işçilerin bu sözleşme hükümlerinden yararlanıp yararlanmayacağı konusunda henüz bir netlik olmadığı için sorunuza yanıt verememekteyim.
Arif - Merhaba Kasım 2014’den beri bir üniversitede bilgisayar mühendisi olarak 8:00-17:00 çalışıyorduk ve son ihale sözleşmesinde şu madde vardı;
“İhale Sözleşmesi : Madde – 5 : ÇALIŞMA GÜNÜ VE SAATLERİ: Bu maddede tanımlanan hizmet işleri birbirinin devamı niteliğinde olup, (bir saatlik öğle tatili hariç) yüklenici, personelin günlük çalışma süresini 8 (sekiz) saat olacak şekilde planlayacaktır. Yüklenicinin, çalıştıracağı, 10 personelin işlerine başlama ve yine işlerini bitirme saatleri idarece, durumu ve idarenin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak saptanacak olup, yüklenici idarenin kendilerine bildirmiş olduğu çalışma saatlerine uyacaktır. İdare bu konuda almış olduğu kararı her zaman değiştirebilir. Değişiklik hali en çok 3 gün içerisinde yükleniciye şifai olarak bildirilir.”
ancak 2 Nisanda kadroya geçince mesai saatlerimiz 08-18:00 ‘ e çekildi eskiden 40 saat çalışıyorduk bu konu hakkında yardımcı olur musunuz ?
HATİCE GÜL - mrb. milli eğitimde 10 aylık çalışan olarak bireysel iş sözleşmemizde ücretle ilgili şunu yazıyor”iş bu bireysel iş sözleşmesinin imzalandığı tarihten önce yürürlük süresi sona eren bir toplu iş sözleşmesinden yararlanan işçilerin, yararlandıkları sona eren toplu iş sözleşmesinin mali hükümleri, bu iş sözleşmesinin hükmü olarak devam eder. “bu ne demek oluyor toplu iş sözleşmesinden yararlanıyormuyuz
Belediye - Kolay gelsin ben büyük şehir belediyesi de çalışıyorum bundan öncede belediye iktisadi idari biriminde çalışıyor dum ve sürekli işçi kadrosu na geçiş yapılmak için 31.03.2018 tarihinde SGK 4a dan cikisinız yapıldı diye mesaj geldi Mart ayı maaşı mı Nisan 15 de yattı başkada maaş farkı yatmadı birde biz belediye çalışanları olarak hangi statüde çalışmaya devam edeceğiz yine 4A olarak mı SGK pirimimiz yatacak
Belediye - Kolay gelsin ben büyük şehir belediyesi de çalışıyorum bundan öncede belediye iktisadi idari biriminde çalışıyor dum ve sürekli işçi kadrosu na geçiş yapılmak için 31.01.2018 tarihinde SGK 4a dan cikisinız yapıldı diye mesaj geldi Mart ayı maaşı mı Nisan 15 de yattı başkada maaş farkı yatmadı birde biz belediye çalışanları olarak hangi statüde çalışmaya devam edeceğiz yine 4A olarak mı SGK pirimimiz yatacak
Zübeyde Nur Yatgın - Geçici işçi statüsünde kadroya geçirilen işçilerin; ilan edilen Toplu İş Sözleşmesi kapsamında olup olmayacağı konusunda henüz bir netlik yok. Geçici işçilerin en büyük kazanımları iş garantisi sağlanması oldu. Yoksa aynı süre dahilinde çalışmaya devam edecekler.
Zübeyde Nur Yatgın - İlk taksit 26 Haziran’da ödenir. Diğer 2 taksitin ödenme zamanı Bakanlar Kurulu tarafından ilan edilir. Geçtiğimiz yıllarda Eylül ve Aralık aylarında ödendiğini görüyoruz.
HATİCE GÜL - merhaba ben milli eğitim bakanlığında 10 ay çalışıyorum 13 günlük 600 tl maaş aldık 10 ay çalışanlarda 10 günlük ikramiye var mı temmuz ve ağustos aylarında çalışmıyoruz toplu iş sözleşmesi farkı var mı bize milli eğitim müdürlüğü yok dedi bayram ücreti ödenir mi ağustos ayında
Mehmet - Meraba bu 39 günlük tediye 3 taksit halinde ödenecek bilgisini verdiniz peki bu ödemeler hangi ayda yapılacak bilgilendirirseniz çok sevinirim
Fatih Ugur - Merhabalar efendin belediye işçisi olarak bizler tediye ve promosyon alınmalıyız ayrıca bu yapılan %4 olan zammı ve extra şoförlük primi adi altında olan günde 2 tl olan farklar aldığımız taseron zamanında aldığımız maaşın üzerinde mi eklenecek
Hüseyin - Selamün aleyküm kardeşim ben belediye çöp işinde calışmaktayım soru 1 neden belediye çalışanları 52 gün tadiyeden faydalanmıyor asıl işi belediye çalışanları yapıyor burda bir adaletsizlik var soru 2 bu kadro bindirim deyilde indirim getirdi bu mesele kabak tadını geçti tek kelime seçim yakın bizle oyun oynayanlara duyrulur bizimde oyun oynama günümüz var
Alii - Valilik uzerinden goç idareside bagli calisiyoruz ikramiye bizde alacakmiyiz
Zübeyde Nur Yatgın - 23 Nisan’a kadar aylık prim hizmet beyannamesi bildirme şartı var. Bazı idarelerin yetiştiremediğini duyuyoruz. Gecikmeli de olsa ödenecektir.
Zübeyde Nur Yatgın - Her yıl ödenir.
Zübeyde Nur Yatgın - Hayır henüz bir netlik yok. Maalesef alamayabilirler.
Zübeyde Nur Yatgın - Hayır henüz bir netlik yok
Zübeyde Nur Yatgın - Merhaba gerek kanunda gerek uygulamada belediyelerin kadrolu işçileri ilave tediye alır.Fakat belediye şirketleri, ilave tediyelere ilişkin 6772 sayılı Kanun kapsamına giren bir devlet müessesi sayılmamakta. Bu sebeple normal şartlarda belediye şirketlerine geçen işçiler 52 günlük ilave tediye almıyorlar. Fakat bir düzenleme gelebilir. Hakkaniyet gereği de zaten almanız gerekir. https://www.kamuiscileri.net/belediye-sirketlerine-gececek-taseron-isciler-ilave-tediye-alacak-mi-440.html
Zübeyde Nur Yatgın - Merhaba. Doğum parası ödenmesine dair bir değişiklik yok 1 günle 10 gün içinde toplu olarak yatacaktır.
SELİN - merhaba bende aile bakanlığında kadroya geçtim. gebelik durumu ile ilgili sorum olacak size. daha önceki düzenlemelerde doğum öncesi ve doğum sonrası olmak üzere maaşı sgk toplu ödüyordu, şimdi kadroya geçince ben yine toplu mu alacağım. yoksa her ay düzenli mi. sgk artık kesinti yapacak mı.
SELİN - merhaba bende aile bakanlığında kadroya geçtim. gebelik durumu ile ilgili sorum olacak size. daha önceki düzenlemelerde doğum öncesi ve doğum sonrası olmak üzere maaşı sgk toplu ödüyordu, şimdi kadroya geçince ben yine toplu mu alacağım. yoksa her ay düzenli mi. sgk artık kesinti yapacak mı.
Zübeyde Nur Yatgın - Henüz bir netlik yok.
Zübeyde Nur Yatgın - 39 gün üzerinden 3 taksit halinde alacaksınız. 26 OCAK’ta verilen ilk ilave tediye taksidini kaçırdınız. Fakat diğer yıllarda 52 günlük alırsınız.
Zübeyde Nur Yatgın - İnanın biz de bununla alakalı bir düzenleme bekliyoruz. Normalde böyle bir hakları yok fakat geçmiş dönemde aldıklarını görüyoruz. Düzenleme gelene kadar da net bir söylemde bulunamıyoruz. Henüz bir düzenleme olmadığı için de böyle bir hakları yok. Bununla alakalı en net bilgiyi kurumunuzdan alırsınız. Kurumunuz alacağınızı belirttiyse alma ihtimaliniz yüksek.
BELEDİYETAŞERON - ZÜBEYDE HANIM MERHABA BÜYÜKŞEHİR ÇALIŞANIYIM VE BİRÇOK ARKADAŞIMINDA MERAK ETTİĞİ İLAVE 52 TEDİYE KONUSUNDA BİLGİ ALMAK İSTİYORUZ.52 GÜNLÜK İKRAMİYE KONUSUNDA ALINMAYACAK DİYORSUNUZ AMA İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜNDEKİ KİŞİLER ALINACAK SÖZLERİ SÖYLEDİLER BUNA BİR AÇIKLIK NEDEN GETİRİLMİYOR.İKİ GÜN ÖNCESİNDE İSE YORUMUNUZDA ALICAK DİYORSUNUZ NEDEN MUALLAK KONUŞMALAR YAPILIYOR.450 BİN TAŞERON KADROYA ALINIYOR AMA 450 BELEDİYE ÇALIŞANI V.B KURUMLARDAKİ KİŞİLER ALINMIYOR.BELEDİYEDEN OY KAZANILMIYOR MU BELEDİYELERE NEDEN ÖNCELİK VERİLMİYOR.İŞTİRAK ŞİRKETLERİN KADROSUNA ALINIYOR AMA HERHANGİ BİR İYİLEŞTİRME YOK GEÇMENİN BİR ANLAMI OLMADIKİ BİRÇOK BELEDİYE ÇALIŞAN ARKADAŞLARIMIZDA BU KONUDAN YAKINMAKTA LÜTFEN İLETİLMESİNİ RİCA EDERİZZ
BELEDİYE - ZÜBEYDE HANIM MERHABA BÜYÜKŞEHİR ÇALIŞANIYIM VE BİRÇOK ARKADAŞIMINDA MERAK ETTİĞİ İLAVE 52 TEDİYE KONUSUNDA BİLGİ ALMAK İSTİYORUZ.52 GÜNLÜK İKRAMİYE KONUSUNDA ALINMAYACAK DİYORSUNUZ AMA İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜNDEKİ KİŞİLER ALINACAK SÖZLERİ SÖYLEDİLER BUNA BİR AÇIKLIK NEDEN GETİRİLMİYOR.İKİ GÜN ÖNCESİNDE İSE YORUMUNUZDA ALICAK DİYORSUNUZ NEDEN MUALLAK KONUŞMALAR YAPILIYOR.450 BİN TAŞERON KADROYA ALINIYOR AMA 450 BELEDİYE ÇALIŞANI V.B KURUMLARDAKİ KİŞİLER ALINMIYOR.BELEDİYEDEN OY KAZANILMIYOR MU BELEDİYELERE NEDEN ÖNCELİK VERİLMİYOR.İŞTİRAK ŞİRKETLERİN KADROSUNA ALINIYOR AMA HERHANGİ BİR İYİLEŞTİRME YOK GEÇMENİN BİR ANLAMI OLMADIKİ BİRÇOK BELEDİYE ÇALIŞAN ARKADAŞLARIMIZDA BU KONUDAN YAKINMAKTA LÜTFEN İLETİLMESİNİ RİCA EDERİZZ
BELEDİYE - ZÜBEYDE HANIM MERHABA BÜYÜKŞEHİR ÇALIŞANIYIM VE BİRÇOK ARKADAŞIMINDA MERAK ETTİĞİ İLAVE 52 TEDİYE KONUSUNDA BİLGİ ALMAK İSTİYORUZ.52 GÜNLÜK İKRAMİYE KONUSUNDA ALINMAYACAK DİYORSUNUZ AMA İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜNDEKİ KİŞİLER ALINACAK SÖZLERİ SÖYLEDİLER BUNA BİR AÇIKLIK NEDEN GETİRİLMİYOR.İKİ GÜN ÖNCESİNDE İSE YORUMUNUZDA ALICAK DİYORSUNUZ NEDEN MUALLAK KONUŞMALAR YAPILIYOR.450 BİN TAŞERON KADROYA ALINIYOR AMA 450 BELEDİYE ÇALIŞANI V.B KURUMLARDAKİ KİŞİLER ALINMIYOR.BELEDİYEDEN OY KAZANILMIYOR MU BELEDİYELERE NEDEN ÖNCELİK VERİLMİYOR.İŞTİRAK ŞİRKETLERİN KADROSUNA ALINIYOR AMA HERHANGİ BİR İYİLEŞTİRME YOK GEÇMENİN BİR ANLAMI OLMADIKİ BİRÇOK BELEDİYE ÇALIŞAN ARKADAŞLARIMIZDA BU KONUDAN YAKINMAKTA LÜTFEN İLETİLMESİNİ RİCA EDERİZ.
Erhan ÜZMEZ - Merhaba. Kamuda çalışan işçilerin 52 günlük ilave tediye alacağını biliyoruz ancak bilindigi uzere ocak ayinda kamu iscilerine ilk odeme yapildi ancak bizler 2 nisan itibariyle kadroya gectigimiz için bu sene için geçerli olmak şartıyla 39 günlük tediye alacağımız haberleri geçiyor internet haberlerinde.
Şimdi biz bu sene için tam olarak kaç gün üzerinden ilave tediye alacağız?
Yakup - Belediye iştiraklerinde çalışanlarda 52 günlük ikramiyeden yararlanabileceklermi?
SELİN - merhaba bende aile bakanlığında kadroya geçtim. gebelik durumu ile ilgili sorum olacak size. daha önceki düzenlemelerde doğum öncesi ve doğum sonrası olmak üzere maaşı sgk toplu ödüyordu, şimdi kadroya geçince ben yine toplu mu alacağım. yoksa her ay düzenli mi. sgk artık kesinti yapacak mı.
Zübeyde Nur Yatgın - Çalışma Bakanlığı ile biz de irtibat halindeyiz. Henüz belediye şirketlerine geçirilen işçilerin 52 günlük ilave tediye alıp alamayacağı konusunda bir bilgi verilmedi. Biz de hakkaniyet gereği almanızı temenni ediyoruz ama dediğim gibi bir düzenleme olmadığı sürece belediye şirket işçilerinin ilave tediye hakkı şu an için yok diyebiliriz.
soner - Merhaba Zübeyde Hanım. Okuduğum yorumlarda belediye iştirakları çalışanlarına 52 günlük tediye alamayacak gibi görünüyor diye açıklamışsınız. Ama yukarıdaki haberde parantez içinde yazılı olan belediyelerinde bu 62 günlük yevmiyeden yararlanacak diyor. Haberde yararlanacak yazılmışken sizin yararlanamayacak deyişiniz kafa karıştırdığından dolayı 170 i aradım ve sordum. Bu 52+10 toplam 62 günlük tediye hakkından yararlanacağımızı söylediler.
fatma - DEVLET VE ONA BAĞLI MÜESSESELERDE ÇALIŞAN
İŞÇİLERE İLAVE TEDİYE YAPILMASI VE 6452
SAYILI KANUNLA 6212 SAYILI KANUNUN
2 NCİ MADDESİNİN KALDIRILMASI
HAKKINDA KANUN
Kanun Numarası : 6772
Kabul Tarihi : 4/7/1956
Yayımlandığı R.Gazete : Tarih : 11/7/1956 Sayı : 9355
Yayımlandığı Düstur : Tertip : 3 Cilt : 37 Sayfa : 1849
6772 sayılı kanunun Madde 1 – Umumi, mülhak ve hususi bütçeli dairelerle mütedavil sermayeli müesseseler, sermayesinin yarısından fazlası Devlete ait olan şirket ve kurumlarla belediyeler ve bunlara bağlı teşekküller, 3460 ve 3659 sayılı kanunların şümulüne giren İktisadi Devlet Teşekkülleri ve diğer bilcümle kurum, banka, ortaklık ve müesseselerinde müstahdem olanlardan İş Kanununun şümulüne giren veya girmiyen yerlerde çalışmakta olan ve İş Kanununun muaddel birinci maddesindeki tarife göre işçi vasfında olan kimselere, ücret sistemleri ne olursa olsun, her yıl için birer aylık istihkakları tutarında ilave tediye yapılır. (1) açıklaması var bu açıklamaya bakıldığında belediyeler ve bunlara bağlı teşekküller deyince Belediye Şirketlerini tanımlamıyormu,sonçta Belediye Şirketleride belediyeye bağlı kuruluşlar olmuyormu ?
Zübeyde Nur Yatgın - 52 günlük ilave tediye için bakacağınız kaynak ayrı. 10 günlük ikramiye hakkı ayrı. Bu düzenleme 10 günlük ikramiye kapsamında yapıldı. Ve yazımızda da bundan bahsettik. Merkezi idarelerde kadroya geçen işçilerin 52 günlük ilave tediye hakkı dışında 10 günlük ikramiye hakkı da var. Belediye şirketlerine geçen işçilerin de yılda 10 günlük ikramiye hakkı kesin var fakat; ilave tediye hakları için 6772 sayılı kanunu referans aldığımızda yok. https://www.kamuiscileri.net/belediye-sirketlerine-gececek-taseron-isciler-ilave-tediye-alacak-mi-440.html Buna dair bir düzenleme de yapılmadı. Bu sebeple alamayacak gibi bir yorumda bulunduk. Geçmiş dönemlerde belediye şirket işçilerinin dava yoluyla bu hakkı kazandığını görüyoruz. Ya da hakkaniyet gereği sizin de almanız gerektiğini düşünüyoruz ama bir açıklama yapılmadığı için almama ihtimaliniz de yüksek maalesef.
ilyas - merhaba, bizim belediye kardroya geçişte sınav sonuçları ilanından sonra başarılı olanları komple kadroya aldı. bize arşiv sonuçları durumu biten bitmeyen diye bir bilgi veirlmedi. süresinde tamamlanmış olmasından diye düşünüyoruz. diğer belediyelerde kesin kadro şartlı kadro diye ayrıldı. bize de kadro geçişinde arşiv/güvenlikte kötü olursa çıkışınız olacak diye bilgi verilmedi. bizimde anladığımız bu işlemlerin süresinde tamamlandığı yönünde. zaten yüksek oranda sınava alınmayan kişi vardı. burada ne anlamalıyız?
Zübeyde Nur Yatgın - İlave tediye düzenlemesi ayrı. İlave tediye için 6772 sayılı kanuna bakmak gerekecek. Belediye şirketlerinde çalışan işçilerin normal şartlarda 52 günlük ilave tediye hakkı yok. Hakkaniyet gereği almaları gerekir fakat henüz bu duruma yönelik bir düzenleme yapılmadı.
Zübeyde Nur Yatgın - Siz mevcut kadrolu işçilerin yararlandığı haklardan 2020’ye kadar yararlanamayacaksınız. 2020’ye kadar uygulanacak toplu sözleşme hükümleriniz için; https://www.kamuiscileri.net/mujde-kadroya-gecen-tum-taseron-iscilere-2020ye-kadar-ucret-zamlari-odenecek-6659.html yazımıza göz atın.
HATİCE GÜL - SORUMA CEVAP ALAMADIM UZMAN ZÜBEYDE NUR YATGIN
Kemal - Merhaba, ben taşerondan kamuya sürekli işçi olarak geçiş yaptım (4d) benim sormak istediğim diğer kamu işçileri 2017 temmuzda pazarlığa oturdular, her iki yılda bu pazarlık olduğu için 2019 temmuz veya ağustos’ta tekrar pazalığa oturup zamlarını alacaklar. biz onlardan farklımıyız? bizim toplu sözleşmemiz farklımı?
OZGUR - 2 Nisan itibarıyla taşerondan kadroya geçen işçilere yönelik uygulanacak Yüksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan süresi en son sona erecek toplu iş sözleşmesi hükümleri açıklandı. Kadroya geçen tüm işçilere (yerel idarelerde belediye şirketlerine geçen işçiler de dahil) yılda 52 günlük yevmiye tutarındaki ilave tediye haricinde 10 günlük ikramiye ödemesi yapılacak. SORULARA VERİLEN CEVAPLARDA Maalesef belediye şirketleri 52 günlük ilave tediye alamayacak gibi görünüyor. BU NASIL OLUYOR.
Kaynak: https://www.kamuiscileri.net/taserondan-kadroya-gecen-isciler-10-gunluk-ikramiye-alacak-6723.html
Kaynak: https://www.kamuiscileri.net/taserondan-kadroya-gecen-isciler-10-gunluk-ikramiye-alacak-6723.html
fatma - YUKARIDA YAPILAN AÇIKLAMANIN KAYNAK HABERDE HERKES DAHİL TÜM İŞÇİLER AÇIKLAMA YI KOPLAYIP YAPIŞTIRDIM. AÇIKLAMA ŞU ŞEKİLDE :2 Nisan itibarıyla taşerondan kadroya geçen işçilere yönelik uygulanacak Yüksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan süresi en son sona erecek toplu iş sözleşmesi hükümleri açıklandı. Kadroya geçen tüm işçilere (yerel idarelerde belediye şirketlerine geçen işçiler de dahil) yılda 52 günlük yevmiye tutarındaki ilave tediye haricinde 10 günlük ikramiye ödemesi yapılacak.
Kaynak: https://www.kamuiscileri.net/taserondan-kadroya-gecen-isciler-10-gunluk-ikramiye-alacak-6723.html DİYOR. Ancak arkadaşların sormuş oldukları soruda Belediye Şirketlerine geçeceklere 52 günlük tediye verilmeyecek diyorsunuz. Herkesin kafası karışıyor. o zaman yukardaki açıklama ne anlam taşıyor. Okuduğum zaman 10 günlük ikramiye ve herkesi kapsayan 52 günlük tediye verilecek diye anlıyorum.
Furkan - Kolay gelsin. X belediyesinde itfaiyede çalışırken taşeron ihale şartnamesindeki bir maddeye istinaden fazla mesai ücreti alamıyorduk. Her ay sabit 24 saat iş 48 saat istirahat şeklinde olup 24 saat iş içinde olası bir yangın, kurtarma çalışmaları için hazır bulunuyoruz. Çalışma Bakanlığı 12.04.2018 tarihinde yani bugün geçişten sonraki mai haklarla ilgili açıklama yaptı. Şimdi biz belediye şirketine geçiş yaptığımız için fazla çalışma saatlerimizin ücretlerini alabilecek miyiz? Alacaksak bunun hesaplaması ne şekilde oluyor? Teşekkürler..
HATİCE GÜL - merhaba ben milli eğitim bakanlığında 10 ay çalışıyorum 13 günlük 600 tl maaş aldık 10 ay çalışanlarda 10 günlük ikramiye var mı temmuz ve ağustos aylarında çalışmıyoruz toplu iş sözleşmesi farkı var mı bizdede milli eğitim müdürlüğü yok dedi promosyonda vermediler ne yapmamız lazım
Zübeyde Nur Yatgın - Merkezi idarelerde kadroya geçti iseniz; 52 günlük ilave tediye 10 günlük de ikramiye hakkınız olacak.
Zübeyde Nur Yatgın - Bittiği zaman size bildirim gelir. Tamamen kolluk kuvvetlerinin iş yükü ile alakalı.
yücel - Merhaba..02.04.2018 den devam eden güvenlik soruşturmaları hala devam ediyor . bu konuyla alakalı herhangi bir bilginiz varmı..ne zaman biter bekliyoruz teşekkürler..
İbrahim ALVER - Merhaba 10 günlük ikramiye ile birlikte 2 nisanda kadro alan işçiler bu yıl içerisinde tam olarak kaç günlük ikramiyeden yararlanacaklar?
Zübeyde Nur Yatgın - Almayacaksınız. Çocuk yardımı; üç çocukla sınırlı olmak üzere her bir çocuk için her ay 25,00(yirmibeş)TL/Ay, her ay 30,00(otuz)TL./Ay yakacak yardımı olacak.
GONCA - merhaba gonca ben:Toplu iş sözleşmelerinde 4/D işçi kadrolarında belirlenen ücretler, işçinin “Unvanı” “Pozisyonu” “Eğitim Durumu” gibi kriterlere bağlı olarak “A Grubu” “B Grubu” “C Grubu” gibi kategorilere ayrılır. Bu kategorilerin herbiri için günlük yevmiye belirlenir. Örneğin “A Grubu” içindeki “Temizlik İşçisi” için günlük yevmiyenin 65 TL/Gün olarak belirlendiğini kabul edelim. Bu durumda Temizlik işçisinin aylık brüt ücreti: 65 * 30 = 1.950 TL olacaktır.
Kaynak: https://www.kamuiscileri.net/4-d-isci-maaslari-69.html yazınızda bunları okudum fakat A grubu temizlik işçisi neye görö belirleniyor bizde burda herkes aynı alıyor ,veri girişlerde de ücret belirlenirken pozisyon yada mezunluk durumu kriter olucakmı . ilginiz için teşekkürler
Zübeyde Nur Yatgın - Brüt 1189.29 lira para almanız gerekmektedir. İdare böyle bir uygulamaya gidemez. Çünkü mevcut maaş hakkınızla kadroya geçtiniz. Maaş ödemeniz kıst da olsa ücretinizin çalıştığınız gün sayısına göre tam ödenmesi gerekmektedir. Kurumunuzun mutemet birimi ile görüşün.
Yaşar - Merabalar belediye taşeronları 52 günlük tediye alacaklar mı teşekkürler
suat - kadroya geçen işçilere; 2018 yılı için 274 gün üzerinden 7,6 gün (8 gün) Toplu İş Sözleşmesi İkramiyesi ödenecektir.buna göre ocak ayı ikramiyesini geriye dönük alabilecekmiyiz.iyi günler
Zübeyde Nur Yatgın - Maalesef belediye şirketleri 52 günlük ilave tediye alamayacak gibi görünüyor.
Zübeyde Nur Yatgın - Maalesef belediye şirketleri 52 günlük ilave tediye alamayacak gibi görünüyor.
GONCA - gonca: biz yemek burda yiyoruz genede alıcakmıyız yemek parası ,yakacak ve çocuk parası (şu an anasınıfı seneye 1.sınıf kısmetse )ne kadar ,
Zübeyde Nur Yatgın - SENDİKALI SENDİKASIZ DÜZENLEME KAPSAMINDAKİ (696 SAYILI KHK) TÜM İŞÇİLER YARARLANACAK.YANİ SİZ DE YARARLANACAKSINIZ. FAKAT 52 GÜNLÜK İLAVE TEDİYE HAKKINDAN MAALESEF BELEDİYE ŞİRKETLERİ YARARLANAMAYACAK.
murat çam - Zübeyde Hanım merhabalar. Araya bir arkadaşımız girmiş ben soruma cevap alamadım. .i.b.b de taşeronda idim.güvenlik görevlisiyim.istanbul güvenliğe geçtik.bizim şu anda hiçbir sendika ile anlaşmamız sözleşmemiz yok..birinci sorum bu haklardan faydalanmamız için öncelikle bir sendika ile sözleşmemi imzalamamız gerekiyor.yoksa otomatik olarak bizlerde bu haklardan faydalanabilecekmiyiz. ikinci sorum belediyenin teşekküllerinde işçi statüsünde istihtam edilen işçilere 52 günlük tediye ikramiyesi verilecekmi* yani bizlerde tediye alabilecekmiyiz. teşekkürler
HasanYasin - Merhabalar bu dönemde tek sağlıklı haber aldığımız yer burası
sorum:hastanede çalışıyorum sürekli işçi kadrosuna geçtim bu ay ki maaşımızı 13 gün olarak Kıst maaş olarak alacağımız söylendi ve asgari ücretten hesaplayarak 682 lira bulmuşlar benim ücretim asgari ücretin %35 fazlası il sağlık müdürlüğü 13 günlük maaşların hepsi Kıst olduğu için asgari ücretten hesaplanacak demektedir böyle bir şey mümkün müdür değilse nasıl savunabiliriz teşekkür ederim
ilker - merhabalar zübeyde hanım belediyele şirketlerinde kadroya geçen işçiler 52 gün tediye (ikramiye) alacakmı?
Recep - Merhaba belediye iştiraklerine giren taşeronlar 52 günlük tediye alabilecekmi
Zübeyde Nur Yatgın - Asgari ücretin yanında; yol parası ile birlikte günlük 5 lira yemek parası alırsınız. Bunun haricinde yazımızı okursanız diğer sosyal yardımlardan da faydalanırsınız (yakacak, çocuk yardımı vs.) Ayrıca 01.01.2018’den itibaren de %4 oranında ücret zammınız olacak. Yılda toplamda %8 zam alırsınız.
GONCA - MERHABA GONCA BEN ;BEN SAĞLIK BAKANLIĞINA BAĞLI HASTANEDE ÇALIŞIYORUM,MERAK ETTİĞİMİZ BUNDAN ÖNCEKİ AYLARDA ASGARİ ÜCRET + YOL PARASI YANİ 1680 TL PARA ALIYORDUK,ŞİMDİ MAYIS MAAŞI TOPLAM NE KADAR ALICAZ. BİZLERİ AYDINLATIRSANIZ ÇAK SEVİNİCEZ.
Zübeyde Nur Yatgın - Belediyeler için Ekim ve Nisan aylarında, merkezi idarelerde kadroya geçen işçiler için ise; Ocak ve Temmuz aylarında.
Zübeyde Nur Yatgın - Haftalık 45 saatin üzerinde olan çalışmalarınız için fazla mesai ücreti alırsınız.
Zübeyde Nur Yatgın - Kesilmeyecek. Sendika aracılığı ortadan kalkmış oldu. Fakat geçmişe yönelik kesintiler de maaşlarınıza yansımaz. Nisan’dan sonra böyle uygulanır.
Erhan ÜZMEZ - Merhaba ben sendikaya üyeyim. Malum 2020 yılına kadar sendikal anlamda hiçbir çalışma olmayacak ve yüksek hakem kurulunun belirlediği hükümler uygulanacak. Bu anlamda biz sendikaya üye olanlardan sendika aidat parası kesilecek mi? Kesilmeyecekse bugune kadar sendikaya ödediğimiz aidatlar maaşimiza yansitilacak mıdır ? Bu konuda bilgi vermeniz mümkün müdür? Teşekkürler şimdiden.
OKAN - BEN BİR DEVLET HASTANESİNDE ÇALIŞIYORUM GECECİ OLARAK ÇALIŞMA SAATLERİM 20:00 – 08:00 ARASI AMA BELİRTİKLERİ GECE ÇALIŞMA SAATLERİ 20:00-06:00 ARASI BEN 2 SAAT FAZLADAN ÇALIŞIYOR OLACAĞIM BU FARK NE OLUR SİZCE
Sinan - Söz edilen ikramıyelerin ne zaman yatırılacagı bellımıdır?
mesut Balcı - Zübeyde Hanım haberinize göre belediye taşeronları da 52 günlük tediye alacak, yanlış mi anlıyorum, lütfen evet alacak veya belli değil şeklinde cevaplayabilir misiniz
Kadir Kodan - Yani belediye istiraklerine gecen taseronlarda 52 gunluk tediye yi alacak mi?
İSLAM KARATAY - merhaba kolay gelsin bu 52 günlük ilave tediye her yıl ödenecekmi , yoksa sadece ilk geçişte bir seferemi mahsus’mu sosyal güvenlik kurumu (sgk)’da çalışıyorum, merakla cevabınızı bekliyorum.
ibrahim metinkaya - Merhaba. Nisan ayı içinde 10 gunluk ikramiyenin ilk taksitini alicakmiyiz.diger bir sorum 52 gunluk ikramiye demesini ne zaman alicaz
Mert - Belediye iştirak şirketlerinin kurduğu iştirak sirketine alindik. 52 günlük tediyeyi bizde alacakmiyiz. Nisan maaşlarının 1 Mayıs ta yatacagi söyleniyor.Bu farklari vermeme gibi haklari varmı?
murat çam - merhabalar .i.b.b de taşeronda idim.güvenlik görevlisiyim.istanbul güvenliğe geçtik.bizim şu anda hiçbir sendika ile anlaşmamız sözleşmemiz yok..birinci sorum bu haklardan faydalanmamız için öncelikle bir sendika ile sözleşmemi imzalamamız gerekiyor.yoksa otomatik olarak bizlerde bu haklardan faydalanabilecekmiyiz. ikinci sorum belediyenin teşekküllerinde işçi statüsünde istihtam edilen işçilere 52 günlük tediye ikramiyesi verilecekmi* yani bizlerde tediye alabilecekmiyiz. teşekkürler
Ali - Zübeyde hanım belediye iştiraklarına gecen sürekli işçi arkadaşlar 52 tediye alacaklarmı. Alacaklarsa ne zamam başlayacak ödemeler. Bide belediyenin bütçem yok deyipde ödeyemem diyebilirmi.
murat çam - merhabalar .ibb de taşeronda idim.güvenlik görevlisiyim.istanbul güvenliğe geçtik.bizim şu anda hiçbir sendika ile anlaşmamız sözleşmemiz yok..birinci srum bu haklardan faydalanmamız için öncelikle bir sendika ile sözleşmemi imzalamamız gerekiyor.yoksa otomatik olarak bizlerde bu haklardan faydalanabilecekmiyiz. ikinci sorum belediyenin teşekküllerinde işçi statüsünde istihtam edilen işçilere 52 günlük tediye ikramiyesi verilecekmi* yani bizlerde tediye alabilecekmiyiz. teşekkürler
Başak - Belediyedeki taseron isciler tediye odemesi olucakmi
Ilyas - Merhaba ben hükümlü taşeron olarak çalışıyorum bizim kadro başvurumuz kabul edilmedi bizler şimdi belediye nin kadrosu na alınmadık fakat belediyenin farklı bir şirketinde belirli işsözleşmesi ile çalışmaya başladık acaba bizler bu haklardan yararlanabilecekmiyiz bizi bilgilendirirseniz çok teşekkür ederim
Soner - Merhabalar banka değişimleri ne zaman olacak?
Hüseyin Bayar - Ekim ve Nisan ayındaki ödemeler bu yıl mı ? Nisan maaşında yansımadı sanki.
Zübeyde Nur Yatgın - Var.
Nuray - Kamuya geçen işçiye banka promosyonu varmı
İsa - 4 Aralık kriterine takıldım sabıka kaydım yok Suruçturma 2 ay sürdü 5 Aralık da sonuçlandı kuruma gunderildi bir günle kaybettim işten çıkarıldım birileri sevinirken birileri mağdur bu adalet mi
Zübeyde Nur Yatgın - Kapsayacak diye düşünüyoruz.
Ömer - Ben belediyede taşeron şirkette temizlik elemanı olarak çalışmaktayım şirket Nisan ayının 11nde Mart maaş larini hesaba yatırdı şuan banka değişti henüz ne hesap nede kartlarimiz gelmedi hiç bir bilgide yok şuan Nisan’da belediye bünyesinde maaşlar ayın 15nde ödeniyor biz oraya geçiş yaptık bize Nisan 2 sinden Nisan 15 ne kadar olan maaş YATARMİ ..???
Yaşar - Ben belediyede çalışıyorum park ve bahçelerde şu an daha kadroya dahi geçmedikçe ne olduğunu bilmiyoruz sendikaya daha üye olmadık ne zaman bitmesi lazım bu sürecin.
Sibel - Bizim maaşlarımız 14nisanda yatmadı acaba ne zaman alıcaz maaş harici ilk ay ödeme varmı
Zübeyde Nur Yatgın - Alacaksınız.
Zübeyde Nur Yatgın - Evet. 52 günlük 6772 sayılı kanun kaynaklı ilave tediye, 10 günlük de toplu iş sözleşmesi kaynaklı ikramiye alacaksınız.
barbaros - merhabalar.iyi çalışmalar. belediye işçilerinin 5 günlük nisan ikramiyeleri içinde bulunduğumuz nisan ayını kapsarmı?
Emre oz - Şimdi yılda toplan 62 gün ikramiyemi alacagiz
Zübeyde Nur Yatgın - Merhaba. İlgili düzenleme gereği asgari ücret üzerinden yapılan zamlar %4 lük zamdan mahsup edilmeyecek. Düzenlemedeki ifade toplu iş sözleşmesi kaynaklı zamlar için geçerli. Daha somut bir şekilde anlatacak olursam; 31 Aralık itibariyle toplu sözleşmeleri son bulan ve 2 ay veya 3 ay uzatılan işçiler vardı. Sonrasında Çalışma Bakanlığı bu 2 ay ve 3 aylık süreler için %3 ya da %2 lik ücret zammı uygulanacağını yayınlamıştı. Yani mahsup bu durum için geçerlidir. Siz mevcut ücretleriniz üzerinden %4 + %4 zam alırsınız. Yemek yardımlarınızı nakdi olarak alıyorsanız aynı miktarda almaya devam edersiniz. Düzenleme gereği hiç yemek yardımı almayan işçiler günlük 5 TL yemek yardımı alacaklar.
Mehmet - Merhaba nisan ayı içerisinde ikramiye alacakmiyiz
Bora - merhabalar Belediye hizmet alım sözleşmesi kapsamında yine belediye iştirak teşkilatı olan firma üzerinden belediyede büro elemanı olarak görev yapmaktayım. 02/04/2018 itibariyle yine bağlı olduğum şirkete tekrar geçiş yaptık:-) * 01/01/2018 itibariyle maaşımıza yaklaşık 4 seneden beri zam gelmemesiyle birlikte %14 oranında askeri ücrete gelen zam kadar bir zam yapıldı. 375 sayılı kanun hükmünde kararnamenin 24. maddesi uyarınca esas alınan toplu iş sözleşmesinin ücret zammı bölümünde belirtilen ANCAK BU DÖNEMDE VERİLMİŞ BİR ÜCRET ZAMMI VAR İSE %4 DEN MAHSUP EDİLİR. ibaresi için Belediye yöneticilerimizin bana verdiği cevap; %14 lük zam geri alınacak %4 uygulanacak yani maaşınız %10 luk bir kayıp olacak oldu. Ayrıca 13 lira yemek parası 5 liraya çekileceği buradan ise yaklaşık 120 TL civarında bir kaybımızın olacağı söyleniyor Sayın Çalışma Bakanımızın Ücretlerde asla bir düşüş olmayacak demesi bizleri rahatlatmış idi zaten çalıştığım iştirak olan şirkete tekrar geçiş yaparak maaşımda büyük bir düşme oluyor bu konuyla ilgili fikrinizi ve Belediye Yöneticilerimiz tarafından mı sözleşme maddesi yanlış ele alınıyor bizleri aydınlatırsanız çok seviniriz yaklaşık 700 kişiyiz…. saygılar
Yazılan yorumlardan Kamu İşçileri hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kamu İşçileri editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kamu İşçileri değil haberi geçen ajanstır.